ФОРМУВАННЯ ТОЛЕРАНТНОГО СТАВЛЕННЯ МАЙБУТНІХ КОРЕКЦІЙНИХ ПЕДАГОГІВ ДО ДІТЕЙ З РОЗЛАДАМИ АУТИСТИЧНОГО СПЕКТРА
DOI:
https://doi.org/10.32782/apv/2025.4.25Ключові слова:
корекційні педагоги, розлад аутистичного спектра, толерантність, діти з особливими освітніми потребами, інклюзивне навчання, професійна компетентністьАнотація
У статті проаналізовано проблему формування толерантного ставлення майбутніх корекційних педагогів до дітей з розладами аутистичного спектра (РАС). Визначено та охарактеризовано структурні компоненти формування толерантного ставлення майбутніх корекційних педагогів до дітей з розладами аутистичного спектра, зокрема: мотиваційний, когнітивний, операційний та особистісний. З’ясовано, що мотиваційний компонент характеризується наявністю стійкої мотивації у майбутніх корекційних педагогів до роботи з окресленою категорією учнів; когнітивний компонент характеризується сформованістю системи відповідних теоретико-методологічних знань; операційний компонент характеризується володінням майбутніми корекційними педагогами сучасними корекційно-розвивальними методиками для роботи з дітьми з аутистичними розладами та терпимим ставленням до можливостей та потреб дитини з означеною нозологією; особистісний компонент характеризується наявністю особистісних якостей та моральних принципів, що дозволяють здійснювати педагогічну роботу з дітьми з аутистичними розладами, а також здатністю до рефлексії, саморозвитку, самоаналізу та самоосвіти. Наголошено, що толерантна позиція та пропагування толерантної поведінки у здобувачів освіти свідчить про високий рівень професійної компетентності педагога. Досліджено сучасний стан формування толерантного ставлення до дітей з аутистичними розладами у майбутніх корекційних педагогів у закладах вищої освіти. Зокрема, результати дослідження засвідчили важливість толерантного ставлення до дітей з аутистичними розладами у роботі корекційного педагога. Близько 2/3 опитаних здобувачів освіти заявили про бажання здійснювати професійну діяльність з означеною категоріє учнів. В той же час, лише ½ респондентів зазначили про готовність та наявність відповідних знань, умінь та навичок роботи з дітьми з РАС у відповідних закладах освіти.
Посилання
Довга Т.Я. Педагогічна толерантність як ознака іміджевої позиції вчителя-вихователя. Проблеми підготовки сучасного вчителя. № 10 (Ч. 2). 2014. С. 138-145.
Косарєва Г.М. Формування толерантного ставлення до дітей з особливими потребами у майбутніх логопедів. Інноватика у вихованні. 2019. Вип. 10. С. 176-182.
Кузава І.Б. Особливості розвитку толерантної особистості у період становлення інклюзивної освіти. Педагогічний часопис Волині. 2017. № 2. С. 130-136.
Молчанова А.О. Толерантність як ціннісна основа професійної діяльності педагога: посібник. Київ: Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України, 2013. 188 с.
Чередник Л.М. Сутність і структура педагогічної толерантності вчителя початкової школи. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Педагогічні науки : збірник наукових праць. Бердянськ : БДПУ, 2016. Випуск 3. С. 36-42.
Швирка В.М. Педагогічний підхід до визначення поняття «толерантність». Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. № 6 (320),.2018. С. 347-352.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.





