МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВПРОВАДЖЕННЯ ТЕХНОЛОГІЇ КОУЧИНГУ В ОСВІТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2021.6.17

Ключові слова:

метод коучингу, освіта, трансформація вчителя, навчальний процес

Анотація

Актуалізовано проблеми педагогічної сфери, що виникають в умовах підготовки майбутніх фахівців, у розрізі відносин «вчитель – студент», «учитель – група». Мета статті полягає у розробленні методичних рекомендацій з упровадження коучингу в освіті. Проаналізовано сутність застосування ролей вчителя у виховному процесі, таких як: коучер, наставник, ментор, фасилітатор, тьютор. Визначені особливості застосування методу коучингу на уроках у порівнянні зі звичайними методами навчання, наприклад лекціями. Обґрунтовано необхідність упровадження методу коучингу як інструменту розвитку студентів та саморозвитку вчителів. Коучинг передбачає залучення студента до діалогу, стимулює прояви активності, креативності, творчості, самовираження. Протилежною стороною підходу виступає лекція (пасивне сприйняття інформації). Наведено особливості застосування коучингу в освіті. Обґрунтовано ефективність використання методу коучингу в освітньому процесі, який сприяє самореалізації учнів та саморозвитку вчителя. Наведені переваги використання цього методу, який зарекомендував себе у сфері бізнес-консультування і зараз отримав свій розвиток у педагогічній практиці. Розглянуто процеси трансформації учня та вчителя у процесі навчання за методом коучингу порівняно із традиційним методом. Проаналізовано сучасні підходи, що представлені у науковій літературі, щодо реалізації коучингу у педагогічній діяльності. Узагальнено різні способи реалізації коучингу на уроках, серед яких методи коучингу як впровадження окремих вправ, як розроблених автором, так і вже наявних у літературі SMART, SMAC, GROW. Запропоновано авторський підхід до впровадження коучингу в освіті, який побудовано на послідовному проходженні 4 етапів у форматі «запитання – відповіді». Новизна підходу полягає у комплексності та формалізації питань, які підійдуть для уроку майже з будь-якої спеціалізації. Застосування методичних рекомендацій щодо впроваджень технологій коучингу в освіті забезпечить якість та результативність процесу навчання, активізацію наукового пізнання й досліджень учнів, їх особистісний інтелектуальний розвиток та набуття досвіду практичної наукової діяльності.

Посилання

Романова С.М. Коучінг як нова технологія в професійній освіті. Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія. 2010. 1. С. 3–83.

Рудницьких О. В. Коучінг як інтерактивна технологія в освіті. Вісник Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля. Серія: Педагогіка і психологія. 2014. 2 С. 173–176.

Поберезська Г.Г. Коучінг як педагогічна технологія студенто-центричного навчання у ВНЗ. Технологія і техніка друкарства. 2017. 4. С. 99–107.

Шорец М. Чем коучинг отличается от других способов работы. URL: https://www.t-profy.ru/publication/chem-otlichaetsya-kouching.html

Горук Н.В. Коучінг як ефективна технологія формування самоосвітньої компетентності студентів. Проблеми підготовки сучасного вчителя. 2015. 11 (1). С. 99–104.

Позднякова А. Мастер-класс «Киберпедагог: Научитесь задавать правильне вопросы». URL: https://www.youtube.com/watch?v=Z_p8MSwzbUo

Хмельницька О.С. Коучінг як сучасна технологія підвищення ефективності навчального процесу. Молодий вчений. 2017. № 6(46). С. 315–320

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-14

Як цитувати

ЦУРАНОВА, О., ТАТАРИНЦЕВА, Ю., БИВШЕВА, Т., & ПОГОДА, О. (2022). МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВПРОВАДЖЕННЯ ТЕХНОЛОГІЇ КОУЧИНГУ В ОСВІТІ. Acta Paedagogica Volynienses, (6), 108–114. https://doi.org/10.32782/apv/2021.6.17

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають