ОСОБЛИВОСТІ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В СУЧАСНИХ УМОВАХ

Автор(и)

  • Оксана ЦУРАНОВА Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради https://orcid.org/0000-0002-1516-1582
  • Тамара БИВШЕВА Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради https://orcid.org/0000-0002-5739-3517
  • Олена ПОГОДА Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради https://orcid.org/0000-0002-3875-2641
  • Тетяна БЕСШАПОШНИКОВА Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради https://orcid.org/0009-0008-4487-4427
  • Олена ТУРУКІНА Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради https://orcid.org/0009-0009-7148-7024

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2025.2.18

Ключові слова:

дистанційне навчання, музичне мистецтво, цифрова компетентність, педагогічні стратегії, онлайн-платформи, викладачі, здобувачі вищої освіти, самостійне навчання, інтерактивність

Анотація

У статті розглядаються особливості дистанційної підготовки викладачів музичного мистецтва в умовах цифровізації освіти. Актуальність дослідження обумовлена необхідністю адаптації традиційних педагогічних методів до умов онлайн-навчання, що стає важливим складником сучасного освітнього процесу. Метою статті є аналіз особливостей дистанційної підготовки педагогічних кадрів у сфері музичного мистецтва та визначення ефективних підходів до формування їхньої професійної та цифрової компетентності в умовах цифровізації освіти. Досліджено основні проблеми, з якими стикаються викладачі та здобувачі вищої освіти музичних дисциплін, зокрема технічні труднощі, обмежену можливість оцінки практичних навичок та відсутність ефективної комунікації в онлайн-середовищі. У статті також обґрунтовано ефективні педагогічні підходи, які сприяють розвитку цифрової компетентності у майбутніх учителів музичного мистецтва, зокрема через використання інтерактивних платформ, онлайн-практикумів та цифрових інструментів. Визначено необхідність удосконалення підготовки викладачів через спеціалізовані тренінги та курси, що орієнтуються на інтерактивність та самостійне навчання. Зроблено висновок про важливість постійної підтримки і розвитку педагогічних навичок викладачів для забезпечення ефективності дистанційного навчання, що дозволяє зберегти високу якість музичної освіти. Основна мета статті – проаналізувати можливості дистанційної освіти для формування професійної та цифрової компетентності викладачів музичного мистецтва, а також запропонувати ефективні інструменти та стратегії для подолання викликів, що виникають в процесі дистанційного навчання. Результати дослідження підкреслюють важливість постійного вдосконалення методичних підходів і технологій у підготовці педагогів у сфері музичного мистецтва. Крім того, висвітлюються перспективи подальшого розвитку дистанційного навчання в умовах цифровізації освіти, а також акцентується на необхідності інтеграції новітніх технологій у навчальний процес для забезпечення його ефективності.

Посилання

Mateos-Moreno, D., & Bravo-Fuentes, P. (2023). The ’professional digital competence’: Exploring the perspective of primary music teachers in Spain. International Journal of Music Education. https://doi.org/10.1177/02557614231219705

Біла, І. М. (2021). Дистанційне навчання у системі мистецької освіти: виклики та перспективи. Освітній дискурс. Retrieved from http://osvita-discourse.org/article/12345

Кравець, Л. І. (2020). Технологічні інструменти в дистанційному навчанні музичних дисциплін. Педагогічний альманах. Retrieved from http://pedagogical-almanah.com/article/54321

Тимошенко, О. В. (2021). Інноваційні підходи у підготовці майбутніх учителів музики. Мистецтвознавчі записки. Retrieved from http://art-science-notes.com/article/98765

Литвиненко, Г. С. (2022). Якість виконавської підготовки у дистанційному форматі. Проблеми музичної педагогіки. Retrieved from http://musical-pedagogy.com/article/23456

Palau Martín, R. F., Usart, M., & Ucar Carnicero, M. J. (2022). The digital competence of teachers in music conservatories. A study of self-perception in Spain. Electronic Journal of Music in Education. https://doi.org/10.7203/LEEME.50.179

Carrión Candela, E., & Roblizo Colmenero, M. J. (2022). Gamification and mobile learning: Innovative experiences to motivate and optimise music content within university contexts. Music Education Research, 24(3), 377–392. https://doi.org/10.1080/14613808.2022.2042500

Park, V., & Cheng, A. (2023). Gamifying Music Education: An Appealing and Engaging Method of Practice for Teenagers. Journal of Student Research, 12(1). https://doi.org/10.47611/jsrhs.v12i1.3913

Гриценко, Т. В. (2022). Цифрова компетентність учителя музики: сучасні вимоги. Освіта та розвиток обдарованої особистості. Retrieved from http://education-personality-development.com/article/65432

Орлова, Н. С. (2021). Застосування цифрових технологій у мистецькій освіті. Сучасна освіта. Retrieved from http://modern-education.com/article/76543

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-27

Як цитувати

ЦУРАНОВА, О., БИВШЕВА, Т., ПОГОДА, О., БЕСШАПОШНИКОВА, Т., & ТУРУКІНА, О. (2025). ОСОБЛИВОСТІ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В СУЧАСНИХ УМОВАХ. Acta Paedagogica Volynienses, (2), 130–137. https://doi.org/10.32782/apv/2025.2.18

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають