«ОПІКА НАД ДІТЬМИ» У ПІДГОТОВЦІ МАГІСТРІВ ІЗ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.1.13

Ключові слова:

опіка, діти дошкільного віку, магістр із дошкільної освіти, зміст підготовки, вибіркові освітні компоненти

Анотація

Мета статті – розкрити зміст навчальної дисципліни «Опіка над дітьми» як одного з вибіркових освітніх компонентів у підготовці фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 012 «Дошкільна освіта». Метою вивчення дисципліни є формування в магістрів із дошкільної освіти умінь і навичок опікунської діяльності з дітьми із урахуванням особливостей предметно-розвивального та інклюзивного середовища, індивідуального розвитку кожної дитини, оволодіння педагогічним інструментарієм, уміння творчо проєктувати власну виховну діяльність з дітьми дошкільного віку. Акцентовано увагу на змістових модулях (опіка над дітьми як наукова проблема; методологічні підходи дослідження проблеми опіки над дітьми; внесок українських та зарубіжних педагогів у теорію і практику опіки над дітьми; потреби дитини в опікунській педагогіці; сімейні та інституційні форми опіки над дітьми; проблеми опіки над дитиною у закладі дошкільної освіти; модель опікунсько-виховної діяльності педагогів) та розкрито їх сутність. Зазначено, що зміст дисципліни передбачає опанування майбутніми магістрами теоретичних знань і практичних умінь опікунсько-виховної роботи з дітьми дошкільного віку; врахування особливостей розвитку дитини та освітнього середовища закладу дошкільної освіти; вивчення, узагальнення та впровадження форм, методів і засобів надання опіки дитині у різних життєвих ситуаціях; організацію методичного спрямування опікунсько-виховного процесу на основі передового педагогічного досвіду вихователів із урахуванням індивідуальних потреб та інтересів кожної дитини; вміння створювати власний імідж вихователя у контексті сучасних вимог тощо. Висновки. Включення дисципліни «Опіка над дітьми» до вибіркових освітніх компонентів освітньо-професійної програми підготовки фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 012 «Дошкільна освіта» є доцільним.

Посилання

Про вищу освіту : Закон України. 2014 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text.

Про дошкільну освіту : Закон України. 2001 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2628-14#Text.

Про освіту : Закон України. 2017 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text.

Про охорону дитинства : Закон України. 2001 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2402-14#Text.

Інформаційний пакет університету. Каталог освітніх програм. Факультет психології, педагогіки та соціальної роботи. 2021. URL: http://dspu.edu.ua/infopackstud/.

Карпенко О. Опіка над дітьми : навчально-методичний посібник. Дрогобич : Ред.-вид. відділ ДДПУ ім. Івана Франка, 2020. 78 с.

Карпенко О. Опіка над дітьми : програма навчальної дисципліни для підготовки фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 012 «Дошкільна освіта». Дрогобич : Ред.-вид. відділ ДДПУ ім. Івана Франка, 2020. 20 с.

Карпенко О. Опіка над дітьми у Польщі у порівняльно-історичній ретроспективі : бібліографічний покажчик. Дрогобич : Ред.-вид. відділ ДДПУ ім. Івана Франка, 2017. 244 с.

Концепція розвитку педагогічної освіти України : Наказ Міністерства освіти і науки України від 16 липня 2018 р. № 776. URL: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku-pedagogichnoyi-osviti.

Стандарт вищої освіти. Другий (магістерський рівень) вищої освіти. Ступінь «Магістр». Галузь знань 01 «Освіта/Педагогіка», спеціальність 012 «Дошкільна освіта» : Наказом Міністерства освіти і науки України від 29 квітня 2020 р. № 572. Київ, 2020. 18 с.

Чепіль М. Європейський вимір розвитку дошкільної освіти в Україні. Педагогіка XXI століття: сучасний стан та тенденції розвитку : колективна монографія. У 2 ч. / відп. за випуск О. Карпенко. Львів-Торунь : Ліга-Прес, 2021. С. 560–585.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-13

Як цитувати

КАРПЕНКО, О. (2022). «ОПІКА НАД ДІТЬМИ» У ПІДГОТОВЦІ МАГІСТРІВ ІЗ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. Acta Paedagogica Volynienses, 1(1), 79–84. https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.1.13

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 ДОШКІЛЬНА ПЕДАГОГІКА

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають