ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ПРОБЛЕМНОГО НАВЧАННЯ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.2.15

Ключові слова:

проблемне навчання, здобувачі початкової освіти, курс «Я досліджую світ», Нова українська школа

Анотація

У статті розглядається питання застосування технології проблемного навчання в процесі вивчення здобувачами початкової освіти курсу «Я досліджую світ». Автор акцентує увагу на процесі модернізації Нової української
школи та впровадженні інтегрованого курсу «Я досліджую світ», пропонує приклади застосування проблемного
навчання під час викладання запропонованого курсу. Зазначається, що технологія проблемного навчання, її застосування під час викладання інтегрованого курсу «Я досліджую світ» є досить актуальною в практиці вчителів,
а практико-орієнтовані завдання вимагають додаткового розкриття в контексті інноваційного змісту предмета.
Детально розглянуто застосування проблемного навчання серед здобувачів початкової освіти на уроках курсу «Я
досліджую світ». Автор наголошує, що під час проблемного навчання вчитель не повідомляє знання в готовому
вигляді, а ставить перед учнем завдання (проблему), зацікавлює його, викликає в нього бажання знайти спосіб
розв’язання завдання шляхом використання низки методичних прийомів. Підкреслено, що створення проблемних
ситуацій та їх розв’язання досягається частково-пошуковим методом, іноді – дослідницьким, за допомогою лабораторних, демонстраційних і домашніх дослідів. Відкриття, які учні роблять при цьому, незначні, але дітям вони
дають велике інтелектуальне задоволення. Зазначено, що чим більше створюватиметься для учнів складних ситуацій, які вони спроможні подолати, тим інтенсивніше в них розвиватиметься інтерес до знань, науки. Отже, включення в освітній процес пошукових завдань активізує діяльність здобувачів початкової освіти, підвищує їх інтерес
до вивчення курсу «Я досліджую світ», сприяє накопиченню і поглибленню знань.

Посилання

Нова українська школа : порадник для вчителя / за заг. ред. Н. Бібік. Київ : Літера ЛТД, 2018. 160 с. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/news/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/2018/12/12/11/20-11-2018rekviz.pdf.

Вікторенко І. Теорія та практика формування інтеграційної компетентності майбутнього вчителя Нової української школи : монографія. Слов’янськ : Видавництво Б.І. Моторіна, 2020. 397 с.

Kramarenko A., Horbenko O., Syladii I. Pedagogy Students’ Professional Competence Formation. Наука й освіта (Science and Education). 2017. № 10. P. 188–193.

Prokopenko A. et al. Activization of Cognitive Activity of Students in Higher Education Institutions. Systematic Reviews in Pharmacy. 2020. Vol. 11. Issue 10, рр.144–146. DOI: 10.31838srp.2020.10.24.

Янкович О. Розвиток освітніх технологій у початкових школах України (1959–2018 рр.) : монографія. Тернопіль : Осадца Ю.В., 2021. 162 с.

Yankovych O. et al. Primary School Pupils’ Problem Solving Skills Formation. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. 2020. No. 12 (2). P. 148–168. DOI: 10.18662/rrem/12.2/271.

Tereshchuk H. et al. The formation of a successful personality of a pupil in Ukrainian primary school during media education implementation. Cloud Technologies in Education. Proceedings of the 6th Workshop CTE 2018 (Kryvyi Rih, Ukraine, December 21, 2018) / eds. A. Kiv, V. Soloviev. P. 145–158. URL: http://ceur-ws.org/Vol-2433/paper08.pdf.

Bybluk M. Innowacje i esperymenty pedagogiczne “okresu przełomu”. Doświadczenia radzieckie, rosyjskie i ukraińskie. Bydgoszcz : Kujawsko-Pomorska Wyzsza Szkoła, 2015. 143 s.

Komar O. et al. Agile approach in training future primary school teachers for resolving complex pedagogical situation. International Electronic Journal of Elementary Education. 2021. Vol. 13. Issue 4, рр. 469–477. DOI: 10.26822/iejee.2021.205.

Хващевська О. Сучасні педагогічні технології підготовки майбутнього вчителя початкової школи в контексті НУШ. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти. 2018. Вип. 8 (2). DOI: 10.31865/2414-92.8 (2).2018.1537.

Крамаренко А. Сучасні технології навчання природничої, громадянської та історичної освітніх галузей у початковій школі : навчальний посібник. Мелітополь : Видавничий будинок Мелітопольської міської друкарні, 2021. 316 с.

Крамаренко А. Методика навчання природничої, громадянської та історичної освітніх галузей у початковій школі : навчальний посібник. Мелітополь : Видавничий будинок Мелітопольської міської друкарні, 2020. 424 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-14

Як цитувати

КРАМАРЕНКО, А. (2022). ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ПРОБЛЕМНОГО НАВЧАННЯ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ». Acta Paedagogica Volynienses, 2(1), 92–98. https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.2.15

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 3 ПОЧАТКОВА ОСВІТА