ВИКОРИСТАННЯ ГРИ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ЛІТЕРАТУРИ ДЛЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.3.6

Ключові слова:

гра, дитяча гра, ігрова діяльність, літературний розвиток учнів.

Анотація

У статті розглядається проблема використання гри у процесі вивчення літератури для дітей молодшого шкільного віку. Недостатня розробленість проблеми, її значення для вдосконалення навчально-виховного процесу нової української школи та задоволення вимог сучасного суспільства зумовили вивчення теоретичних і практичних аспектів проблеми застосування гри на уроках літературного читання, стану цієї проблеми в шкільній практиці. Проаналізовано дослідження й публікації щодо навчання літератури, визначено мету дослідження, окреслено низку питань, присвячених висвітленню в сучасній науковій літературі стану дослідження проблеми. Відповідність порушеної проблеми сучасним вимогам освіти, її значущість для літературного розвитку учнів, а також недостатнє опрацювання питання в теоретичному та практичному аспектах визначили актуальність теми. У дослідженні використовувалися такі методи дослідження: вивчення і критичне осмислення праць з літературознавства, педагогіки, методики викладання української літератури, аналіз фахових та шкільних навчальних видань для визначення теоретичних засад досліджуваної проблеми. Одним із дієвих засобів літературного розвитку учнів є використання гри, оскільки при правильному плануванні та чіткій організації гра на уроці літературного читання спроможна активізувати навчальний процес, створити позитивну емоційну атмосферу, посилити більшість традиційних прийомів навчання. Тісний зв’язок гри з мистецтвом і художньою творчістю, наявність ігрового аспекту в літературі, зокрема прояв ігрового в художніх творах письменників, які ввійшли в коло читання учнів початкових класів. Отже, гра в молодшому віці має важливе виховне значення, а саме: виховує моральні, вольові почуття, привчає до дисципліни; сприяє розумовому розвитку.

Посилання

Газман О. С. Проблема формирования личности школьника в игре / Педагогика и психология игры. Н. : НГПИ, 1985. С. 14–27.

Гончаренко С. Український педагогічний словник. К. : Либідь, 1997. 528 с.

Петровська Т. Система роботи над образними засобами художнього твору на уроках літературного читання. Початкова школа. 2013. № 4. С. 5–7

Сухомлинський В. О. Вибрані твори в п’яти томах. К. : Рад. школа, 1987. Т. 3. 670 с.

Чекіна В. І. Дидактичні ігри на уроках української мови. Початкове навчання та виховання. 2014. № 1–2. С. 64–67.

Чеверда Т. Б. Застосування дидактичних ігор на уроках зарубіжної літератури. Зарубіжна література в навчальних закладах. 2001. № 4. С. 6–10.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-09

Як цитувати

ІОВХІМЧУК, Н., ЗДІХОВСЬКА, Т., & ДАНИЛЮК, О. (2022). ВИКОРИСТАННЯ ГРИ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ЛІТЕРАТУРИ ДЛЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ. Acta Paedagogica Volynienses, (3), 38–43. https://doi.org/10.32782/apv/2022.3.6

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА