ЕКОНОМІЧНЕ ВИХОВАННЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ЗАСОБАМИ МАТЕМАТИКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.6.9

Ключові слова:

економічне виховання, економічні переконання, задачі економічного змісту, форми та методи навчання математики

Анотація

З’ясовано стан розробки проблеми економічного виховання у процесі вивчення початкового курсу математики. Визначено методичні особливості та дидактичні умови економічного виховання молодших школярів під час вивчення математики. Засвоєння учнями елементарних економічних знань, розвиток вмінь використовувати ці знання на практиці, здатність прогнозувати результати своєї роботи, виховання культури поведінки в умовах ринкового суспільства є важливим завданням Нової української школи. Важливим моментом в організації економічного виховання учнів під час вивчення математики у початкових класах є визначення його змісту. Визначення структури і змісту економічної діяльності людини дає змогу перейти до виділення потрібних передумов і умов організації економічного виховання в процесі вивчення математики. Врахування загальних вимог до освітнього процесу, принципів економічного виховання, а також умов формування відповідних переконань дозволило сформулювати основні принципи відбору економічної інформації. Проаналізовано форми освітньої діяльності школярів, які сприятимуть ефективному формуванню в учнів економічних знань під час викладання математики. Зокрема: розв’язування сюжетних задач, дібраних вчителем; складання задач самими учнями та їх самостійне розв’язування; оголошення коротких цікавих фактів на уроках математики; екскурсії на місцеві виробництва, парки; бесіди, ранки, виховні години, вікторини, змагання. Важливою вимогою до вибору методів навчання є те, що вони повинні стимулювати інтерес до математичного та економічного матеріалу, розвивати мотивацію відповідної економічної діяльності школярів. Реалізації цих вимог сприяє використання пізнавальних ігор, створення відповідних емоційно-моральних ситуацій як на уроках, так і в позаурочний час. Наголошено, що у початковій школі економічне виховання має науково-ілюстративний та практичний характер. Експериментальне дослідження у початковій школі показало ефективність запропонованих методичних прийомів економічного виховання молодших школярів у процесі навчання математики

Посилання

Бірюкова Н. В. Людина в світі економіки / Початкова школа. 2004. № 10. С. 59–61.

Богданович М. В. Задачі з економічним змістом/ Початкова школа. 2000. № 9. С. 41–45.

Гільберг Т. Г., Скочеляс Є. І., Юхимович О. А. Вивчаємо економіку / Початкова освіта. 2005. № 10. С. 15–21.

Гільберг Т. Г., Скочеляс Є. І., Юхимович О. А. Економіка для молодших школярів. Навчальний посібник / Кам’янець-Подільський: Абетка.- НОВА, 2005. 132 с.

Давыдов В. В. Виды обобщений в обучении / М. : Просв., 1972. 423 с.

Лукаш С. В. Педагогічне розуміння економічного мислення / Педагогіка і психологія. 1999. № 1. С. 14–26.

Сигида С. В. Уроки економіки у початковій школі / Економіка. 2005. № 2. С. 21–22.

Слободянюк Н. Г. Основи економічних знань у початкових класах / Початкова школа. 2003. № 11. С. 20–21.

Солдатова Л. Дидактичні ігри з використанням економічної термінології / Початкова школа. 2000. №6. С. 27–28.

Формування економічного мислення молодших школярів. Методичні знахідки вчителів початкових класів з поглибленим вивченням основ економіки / Упор.: Палига О. В., Джус М. В. Тернопіль: Мандрівець, 2009. 136 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-02-28

Як цитувати

СТАСІВ, Н., & ВІЙЧУК, Т. (2023). ЕКОНОМІЧНЕ ВИХОВАННЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ЗАСОБАМИ МАТЕМАТИКИ. Acta Paedagogica Volynienses, (6), 57–63. https://doi.org/10.32782/apv/2022.6.9

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА