РОЗВИТОК ТВОРЧОЇ ІНДИВІДУАЛЬНОСТІ МОЛОДІ ЗАСОБАМИ МУЗИЧНОЇ ПЕДАГОГІКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.6.12

Ключові слова:

художній образ, художньо-образне мислення, інтонаційна теорія, музичне мистецтво, культура, загально мистецький, духовний розвиток особистості, засоби виховання, музика

Анотація

В статті зазначається, що в сучасних умовах проблема формування та розвитку творчих здібностей особистості знову ставиться на порядок денний в педагогічній науці та практиці, тому що творча активність представляється однією з ключових якостей особистості. Доведено, що творча індивідуальність кожного унікальна та неповторна. У кожній людині є риси, притаманні тільки їй і нікому більше, тому так важливо вивчати, аналізувати, уважно плекати творчі задатки молодих музикантів, які тільки починають свій шлях в мистецтві. Зазначається, що в музичній педагогіці існує численна кількість думок вчених з цього питання, проте для того щоб розібратись, необхідно якнайповніше розкрити поняття «творчість». Сучасні європейські вчені у своїх дослідженнях характеризують та описують «творчість» як поєднання інтелектуальних та особистісних факторів. Зазначається, що осмислення категорії «творча активність особистості» здійснювалося у процесі аналізу наукових понять «творчість» та «активність особистості». Аналіз літературних джерел показав, що творча активність як дидактична категорія залишається предметом досліджень вчених. Посилення уваги до цієї проблеми в даний час пов'язане з розумінням її визначальної ролі у розвитку особистості, пред'явленням більш високих вимог до таких якостей людини, як здатність до саморозвитку та самовдосконалення. Музична творчість описується як багатовимірне явище, яке можна оцінити за трьома вимірами: характером, продуктом, змістом. Пізнавальні процеси, включені до структури творчої активності здобувачів освіти, мають індивідуальний характер, визначають індивідуальний стиль в творчості. Описано, що підвищення пізнавального інтересу та пізнавальної активності мотивує молодого музиканта на подальшу активізацію творчого пошуку, на включення до нього несподіваних, часом парадоксальних напрямів діяльності. Це розширює творчі горизонти, змушує шукати все нові та нові матеріали для вивчення, аналізувати та порівнювати їх.

Посилання

Андрущенко В. П. Організоване суспільство. Проблема організації та суспільної самоорганізації в період радикальних трансформацій в Україні на рубежі століть: досвід соціально-філософського аналізу. Kиїв: ТОВ «Атлант ЮЕмСІ», 2005. 498 с.

Безугла Р. І. Масова та популярна культура: до проблеми співвідношення понять. Культура і сучасність: альманах. Kиїв: Міленіум, 2010. № 2.

Гончаренко П. В. Вияви масової та елітарної культури в соціальному бутті музики в добу постмодернізму. Актуальні проблеми філософії та соціології. 2017. № 16. С. 22–25.

Журба В. Передумови виникнення музичного стилю bebop. Міжнародний вісник: Культурологія. Філологія. Музикознавство. 2018. №11. С. 218–222.

Лозко Г. Національні цінності на тлі глобального хаосу. Слово Просвіти. № 21, 27 Kиїв: Ворон. 2010. 202 с.

Матвєєва Л. Л. Культурологія, Тема 12 Масова та елітарна культури. Навч. посібник. Kиїв: Либідь, 2005. 512 с.

Панталієнко В.В. Проблеми масової та елітарної культури на сучасному етапі. Науковий вісник Національного університету біоресурсів природокористування України: зб. наук. пр. Вип. 137. Київ: КНУБП, 2009. С. 43–47.

Сідлецька Т. І. Особливості масової музики як соціального й культурного феномена. Українська культура: минуле, сучасність, шляхи розвитку. наук. зап. Рівненського державного гуманітарного ун-ту. зб. наук. праць. Вип. 19. Рівне : РДГУ, 2013. Т .1. С. 113–117.

Холопова В. Н. Музика як вид мистецтва. СПб.: Лань, 2000. 320 с.

Шак Ф. М. Массова і елітарна музика в епоху Постмодернізму. Aspectus. 2013. № 1. С. 104–110.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-02-28

Як цитувати

КАЛАШНЮК, В., & ШТИХАЛЮК, В. (2023). РОЗВИТОК ТВОРЧОЇ ІНДИВІДУАЛЬНОСТІ МОЛОДІ ЗАСОБАМИ МУЗИЧНОЇ ПЕДАГОГІКИ. Acta Paedagogica Volynienses, (6), 80–84. https://doi.org/10.32782/apv/2022.6.12

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 3 СПЕЦІАЛЬНА ОСВІТА