IDENTIFICATION OF PEDAGOGICAL CONDITIONS FOR THE FORMATION OF COMPETENCE IN COMMUNICATING IN A FOREIGN LANGUAGE IN HIGHER EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.32782/apv/2021.6.5Keywords:
distance learning platform, communicative competence, distance learning, foreign language competence, MyEnglishLabAbstract
Mastering a foreign language by higher education students of the National Guard of Ukraine must comply with international ideas about the basic competencies of a true specialist. One of the main tools for creating a European Higher Education Area and increasing the international competitiveness of the European higher education system in the basic documents of the Bologna Process was to promote professional and academic mobility, which is primarily aimed at developing appropriate language and communication skills. In the modern educational space of Ukraine, distance learning creates conditions for the preparation of students taking into account the demands of a market economy and so on. Thus, it is possible to note the considerable attention of scientists and researchers in finding the essence of language competence and ways to improve it. The MyEnglishLab virtual learning platform is an important component of blended English language teaching in the Free Economic Zone with specific learning conditions. This is one of the most modern tools for implementing at NA NSU educational approach to blended learning, which involves the use of a traditional textbook in combination with interactive online tasks. The platform allows cadets to perform tasks online at any time and in any place where there is access to the Internet, automatically receive a report on the verification of completed tasks, analyze and correct errors. Interactive tasks and tests significantly increase students' interest and encourage the learning process. MyEnglishLab increases the confidence of higher education students, they are more interested in participating in classes and easier to retain knowledge. MyEnglishLab increases the confidence of cadets and strengthens what they have learned in class. MyEnglishLab provides additional support outside the classroom when the teacher is not around. When higher education students do their homework, they receive additional tips and incentives to study.
References
Бегека, Д.А. Підготовка майбутніх магістрів іноземної філології до формування фахової комунікативної компетентності студентів педагогічного університету : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Київ, 2015. 18 с.
Богучарова О.І., Тишакова Л.Т. Особливості формування іншомовної комунікативної компетентності правоохоронців з використанням технологій дистанційного навчання. Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. Філологічні науки. № 3(334), 2020. С. 173–182.
Богуш А.М., Трифонова О.С., Кисельова О.І. Формування мовної особистості на різних вікових етапах : монографія. Одеса : ПНЦ АПН України, 2008. 272 с.
Лагодинський О.С. Англомовна комунікативна компетентність як компонент змісту англомовної підготовки курсантів (слухачів) вищих військових навчальних закладів. Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. 2013. Вип. 3. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadps_2013_3_15 (дата звернення: 15.12.2021)
Маслак Л.П. Педагогічні умови формування культурологічної компетентності майбутніх офіцерів радіоінженерних спеціальностей : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Житомирський державний університет імені Івана Франка. Житомир, 2010. 20 с.
Мельник Н.І. Особливості іншомовної підготовки майбутніх фахівців авіаційної галузі. Актуальні проблеми педагогіки, психології та професійної освіти. 2019. № 1. С. 2–7. URL: http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/41034 (дата звернення: 15.12.2021)
Стаднiй А.П. Моделi дистанцiйного навчання. Науковий збірник «Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка», Том 4, № 29, 2020. С. 151–156.