ВИКОРИСТАННЯ АРТТЕРАПІЇ В ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ПОЗИТИВНОГО СТАВЛЕННЯ УЧНІВ ДО ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖЕННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2023.3.5

Ключові слова:

арттерапія, здобувачі початкової освіти, здоров’язбереження, здоров’я, позитивне ставлення.

Анотація

Проблема. Професійна підготовка майбутніх учителів початкових класів натепер потребує більш ретельного вивчення компетентностей, що лежать в її основі. Сформованість здоров’язбережувальної компетентності здобувачів вищої освіти безпосередньо впливає на формування позитивного ставлення здобувачів початкової освіти до здоров’я, здоров’язбереження, недопущення шкідливих звичок. Мета статті – здійснити дослідження проблеми використання арттерапії в професійній підготовці майбутніх учителів початкових класів для формування позитивного ставлення учнів до здоров’язбереження. Методологія дослідження базується на базових сучасних положеннях педагогічної науки, психології, культури здоров’я, і відображає взаємозв’язок методологічних підходів до вивчення поняття процесу формування здорового способу життя професійно успішного майбутнього вчителя початкової школи. Наукова новизна. Проаналізовано проблему використання арттерапії в професійній підготовці майбутніх учителів початкових класів для формування позитивного ставлення учнів до здоров’язбереження в процесі професійної підготовки в закладах вищої освіти. Висновки. Арттерапію важливо використовувати роботі зі здобувачами початкової освіти для формування стійких знань про здоров’я, недопущення шкідливих звичок та здоров’язбереження. Арттерапія формує конструктивні форми поведінки; усуває надмірне напруження, тривожність і бар’єри для продуктивних, конструктивних дій у здоров’язбереженні дітей. Здобувачам початкової освіти доцільно проведення занять із застосуванням елементів арттерапії. Це дозволяє здійснити процес здоров’язбереження м’яко і гуманно, позбавляючи дитину від тривожності, страхів, замкнутості та сприяє формуванню здоров’язбережувальної поведінки.

Посилання

Ананко Т. В. Арттерапія у системі психоемоційної підтримки здобувачів початкової освіти: методичні рекомендації. Чернігів, 2022. 60 с.

Бусел В. Т. Великий тлумачний словник сучасної української мови. / Уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел. Київ; Ірпінь : ВТФ «Перун», 2004. 1440 с.

Вознесенська О. Л., Сидоркіна М. Ю. Арт-терапія у подоланні психічної травми. Київ: Золоті ворота, 2016. 202 с.

Грищенко С. В. Самовдосконалення особистості: монографія. Під науковою редакцією: Курлянд 3. Н., Бужиної І. В. Чернігів: Десна Поліграф, 2019. 192 с.

Жара Г. І. Порадник для куратора, або як навчити студента бути здоровим та успішним: метод. посібник для кураторів академічних груп педагогічних ЗВО. Чернігів: Десна Поліграф, 2019. 100 с.

Загадковий світ емоцій. Розвиток емоційної сфери дошкільників. І. В. Молодушкіна (упоряд.). 2011. 2-ге вид. Харків: Вид. група «Основа». URL: https://dnmcps.com.ua/sites/default/files/2019-10/31/3/Загадковий%20 світ%20емоцій.%20Розвиток%20емоційної%20сфери%20дошкільників.pdf.

Крупник Г. А. Особливості психологічного супроводу адаптації першокласників до навчального процесу. Таврійський вісник освіти. 2014. № 2. С. 251–257. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tvo_2014_2_40.

Носко М. О., Грищенко С. В., Носко Ю. М. Київ: «МП Леся», 2013. 160 с.

Терлецька Л. Г. Психологія здоров'я: арт-терапевтичні технології. 2-ге вид. Київ: Слово, 2017. 128 с.

Хараджи М., Іващенко А. Особливості застосування арт-терапії у корекції страхів дітей молодшого шкільного віку. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки. 2022. Випуск 17(62). DOI: https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series12.2022.17(62).11.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-26

Як цитувати

БИКОВ, І. (2023). ВИКОРИСТАННЯ АРТТЕРАПІЇ В ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ПОЗИТИВНОГО СТАВЛЕННЯ УЧНІВ ДО ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖЕННЯ. Acta Paedagogica Volynienses, (3), 29–34. https://doi.org/10.32782/apv/2023.3.5

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА