МОДЕРНІЗАЦІЯ ЗМІСТУ ШКІЛЬНОЇ МАТЕМАТИЧНОЇ ОСВІТИ У ВИМІРАХ НУШ
DOI:
https://doi.org/10.32782/apv/2024.5.9Ключові слова:
Нова українська школа, Державний стандарт загальної середньої освіти, математична освіта, математична освітня галузь, компетентнісний підхід, компетентності, педагогічна освітаАнотація
У статті розглядається процес модернізації змісту шкільної математичної освіти в контексті Нової української школи. Наведено основнi принципи осучаснення освiти, висвiтлено особливостi концептуальних засад реформування середньої школи «Нова українська школа». Окреслено мету сучасної математичної освіти та місце математики у системі шкільної освіти. А також визначено напрями, за якими учні опановують базові знання математичної освітньої галузі згідно з Державним стандартом базової середньої освіти, та які вміння, навички школярі засвоять на основі отриманих знань. Деталізовано, як згідно Державного стандарту розшифровуються індекси обов’язкових результатів навчання учнів. Розглянуто орієнтири для оцінювання результатів навчання учнів, наведено та охарактеризовано 4 групи споріднених результатів навчання у математичній освітній галузі згідно з Держстандартом. Кожна з цих груп спрямована на розвиток різних аспектів математичної компетентності учнів. Це допомагає не тільки систематизувати процес навчання, але й забезпечити індивідуальний підхід до кожного учня, орієнтуючи навчання на практичне застосування знань, розвиток логічного й критичного мислення, а також готовність до вирішення проблем у житті та професійній діяльності. У статті зазначається, що модернізація змісту шкільної математичної освіти в контексті НУШ передбачає комплексний підхід, що у свою чергу охоплює не лише зміни у самому навчальному процесі, але й у підходах до навчання, оцінювання, а також професійного розвитку вчителів.
Посилання
Гриневич, Л. Концептуальні ідеї реформи «Нова українська школа» у світлі української педагогічної думки. Український Педагогічний журнал. 2023. № 4. С. 98-111.
Про освіту : Закон України від 5 вересня 2017 р. № 2145-VIII / Верховна Рада України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text
Андрюханова В.М. Сучасні підходи щодо вирішення проблеми підготовки вчителя до інноваційної діяльності. Управління школою. 2020. № 34. С. 5–10.
Бурда М. І., Тарасенкова Н. А, Васильєва Д. В., Вашуленко О. П. Концепція математичної освіти 12-річної школи. Математика в рідній школі. 2018. Випуск № 9. С. 2–8.
Шулик Т.В., Новіков О.О., Волік С.В. Особливості математичної освіти в контексті «Нової української школи». Збірник наукових праць фізико-математичного факультету ДДПУ. Слов’янськ: ДДПУ. 2017. № 7. С. 171–176.
Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи / Мiнiстерство освiти i науки України. 2016. URL: https://mon.gov.ua/s/mon/sites/1/zagalna-serednya/nova-ukrainska-shkola.pdf
Про деякі питання державних стандартів повної загальної середньої освіти : Постанова від 30 вересня 2020 р. № 898 / Кабінет Міністрів України. URL: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-deyaki-pitannya-derzhavnihstandartiv-povnoyi-zagalnoyi-serednoyi-osviti
7 клас НУШ: огляд і розбір Держстандарту математичної освітньої галузі. Освітній проект «На Урок» для вчителів. URL: https://naurok.com.ua/post/7-klas-nush-oglyad-i-rozbir-derzhstandartu-matematichno-osvitno-galuzi