ПЕДАГОГІЧНА ОСВІТА ВОЛИНІ. ФОРМУВАННЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ ПЕДАГОГА (НА ПРИКЛАДІ ІСТОРІЇ ВИПУСКНИКІВ ВНУ ІМЕНІ ЛЕСІ УКРАЇНКИ)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2024.6.6

Ключові слова:

педагог, педагогічна освіта, НУШ, пошук, компетентності, методика, перспективи

Анотація

У статті висвітлено педагогічну діяльність кращих педагогів Волині – випускників Волинського національного університету імені Лесі Українки упродовж років. Лесин виш, один з найстаріших закладів вищої освіти у регіоні, зацікавлений у тому, аби підготувати спеціалістів, які б не тільки забезпечували виконання завдань обов’язкового навчання, а й сприяли б високому рівню освіченості та культури наших громадян. Зокрема, закцентовано увагу на основних взаємопов’язаних процесах, які поєднують у собі навчання і виховання дітей, якісну освіту, науковий і технічний прогреси, розвиток суспільства. Наголошено, що вчитель має визначальну роль у сучасному навчально-виховному процесі, саме він покликаний оперувати знаннями, володіти педагогічною майстерністю, психолого-педагогічною культурою, здатністю до самоаналізу, самоорганізації. Окреслено, що значну увагу у своїй педагогічній діяльності сучасні учителі приділяють методичній роботі, реалізації принципів та ідей НУШ в початковій і середній школі, вихованню соціально компетентних і толерантних осіб, громадян і патріотів своєї держави, які поділяють демократичні цінності, володіють критичним мисленням і відповідально ставляться до громади, рідного краю, країни та прагнуть зберігати, розвивати і примножувати природний, економічний і культурний потенціал України. Зазначено, що на теперішній час перед педагогами України стоять нові виклики, і те, в якому стані перебуває сучасна освіта, які підгрунтя готує вона для відновлення країни, для розвитку людського капіталу, які перспективи вибудовує для майбутніх поколінь, залежить всебічний розвиток особистості як найвищої цінності суспільства. Спільнота Волинського національного університету імені Лесі Українки завжди підтримує зв’язки зі своїми випускниками, вивчає досвід їхньої роботи, аналізує, і завдяки спільній діяльності з закладами середньої освіти спрямовує свою роботу на підготовку фахових спеціалістів у галузі освіти, розширює перелік освітніх програм з підготовки вчителів та інших педагогічних працівників, вивчає можливості впровадження поєднуваних спеціальностей тощо, а головне, прикладає усіх зусиль, аби сформувати професіоналів, які дотримуються сучасних технологій та інноваційних методик навчання, щоб донести знання до учнів.

Посилання

Асоціація сертифікованих педагогічних працівників». URL: https://acpw.org.ua/ (дата звернення: 15.11.2024).

Особливості професії педагог, що потребують уваги. https://pd.dsp.gov.ua/news/osoblyvosti-profesii-pedahohshcho-potr/ (дата звернення : 16.12.2024).

Виставка «Григорій Гуртовий – відомий волинський педагог, музейник і краєзнавець» у Музеї історії освіти Волині. URL: http://vippo.org.ua/view_news.php?id=2935 (дата звернення : 16.12.2024).

Золотий фонд Університету імені Лесі Українки. В рамках проєкту «Літопис Університету імені Лесі Українки: від А до Я». Керівник проєкту Анатолій Цьось ; упорядник і редактор Лариса Понєдєльник. Луцьк : Волин.нац. ун-т імені Лесі Українки. 2022. 280 с.

Кінд-Войтюк Н. Записано зі слів очевидиці, 1978 р. н., жительки м. Луцька. 02. 12. 2024 р.

Максимчук О. Записано зі слів очевидиці, 1974 р. н., жительки с. Журавичі Луцького району. 03. 12. 2024 р.

Маслай Г. С. Долаючи вершини. Педагогічний пошук. 2019. Вип. 1. С. 6–7.

Олешко П. Збереження та розвиток козацьких традицій Волинського краю у доробку Григорія Гуртового. Краєзнавство. 2019. № 4. С. 84–94.

Сахнюк А. 26 грудня 100 років від дня народження Г. О. Гуртового (1924–2012) – краєзнавця, засновника Торчинського народного історичного музею, заслуженого працівника культури України. Календар знаменних і пам’ятних дат Волині на 2024 рік / Волин. обл. рада, Департамент культури, молоді та спорту Волинської ОДА, Волин. краєзнав. музей, Волин. ДОУНБ імені Олени Пчілки. Луцьк, 2024. С. 189–193.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30

Як цитувати

ПОНЄДЄЛЬНИК, Л. (2024). ПЕДАГОГІЧНА ОСВІТА ВОЛИНІ. ФОРМУВАННЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ ПЕДАГОГА (НА ПРИКЛАДІ ІСТОРІЇ ВИПУСКНИКІВ ВНУ ІМЕНІ ЛЕСІ УКРАЇНКИ). Acta Paedagogica Volynienses, (6), 37–43. https://doi.org/10.32782/apv/2024.6.6

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА