МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ ХУДОЖНЬОГО КОНСТРУЮВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32782/apv/2024.6.7Ключові слова:
початкова школа, художнє конструювання, технології, дизайн, творчість, методика, технологічна освітня галузьАнотація
У статті здійснено аналіз окремих практичних аспектів щодо методичного забезпечення професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи до розвитку творчого потенціалу молодших школярів. Окреслено основні підходи до розробки змістового та методичного наповнення освітніх курсів, що передбачають підготовку майбутніх учителів до проведення у початковій школі занять з реалізації технологічної освітньої галузі. Автором зауважено, що вчителі початкової школи постійно перебувають у пошуку шляхів організації освітнього середовища таким чином, щоб воно сприяло створенню умов для виявлення, розвитку і реалізації творчості кожного молодшого школяра. Закцентовано увагу, що досить ефективним у розвитку дитячої творчості є використання в початковій школі на уроках технологічної освітньої галузі тих видів діяльності, що передбачають художнє конструювання. Зазначено, що застосування засобів художнього конструювання у ранньому шкільному віці сприяє розвитку творчого мислення, поглибленню знань та навичок, розвитку моторики та об’ємного мислення, збагаченню художньо-естетичного сприйняття. Розроблено і описано окремі методичні рекомендації для педагогічних ЗВО щодо формування компетенцій та результатів навчання здобувачів освіти під час вивчення методики навчання технологічної освітньої галузі. Визначено, що однією з важливих навичок майбутніх вчителів початкової школи є вміння досліджувати та проводити діагностику творчих можливостей своїх вихованців, здатності здійснювати ними художню конструкторську діяльність, що дасть можливість ефективно спланувати зміст роботи на уроках технологічної освітньої галузі. Наведено приклади впровадження в практику освітнього процесу активне залучення майбутніх учителів початкової школи до проведення майстер-класів з виготовлення художніх виробів та створення портфоліо майбутнього вчителя, що включає студентські творчі доробки. Визначено напрями подальших досліджень, щодо методичного вдосконалення процесу підготовки майбутніх учителів початкової школи до використання засобів розвитку дитячої творчості.
Посилання
Бяковська А. Формування дизайнерського мислення молодших школярів в умовах НУШ. Актуальні проблеми формування творчої особистості педагога в контексті наступності дошкільної та початкової освіти: збірник матеріалів IV Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції. 2020. Випуск 9. С. 93–96.
Веремійчик І. Методика трудового навчання в початковій школі : навч. посібник. Тернопіль : Мальва, 2004. 299 с.
Мельничук І. О. Формування дизайнерського мислення дітей дошкільного віку на заняттях зображальної діяльності. МОН України. ПІВНЗ МЕТУ ім. акад. С. Дем’янчука. Рівне. 2022. 118 с.
Михнюк М. І. Майстер-клас як форма обміну передовим педагогічним досвідом. Професійно-технічна освіта. 2014. № 2. С. 49–51.
Омельчук О. О. Майстер-клас як одна із форм у підготовці вчителів технологій. Проблеми підготовки сучасного вчителя. 2019. Випуск 2 (20). С. 110–117.
Проворова Є. М. Технологія майстер-класу у методичній підготовці майбутніх учителів музики. Наукові записки Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Серія «Педагогічні науки». 2017. Випуск 157. С. 124–129.