ТЕОРЕТИЧНІ ТА МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ У СФЕРІ БЕЗПЕКИ ТА ОХОРОНИ ДО ВИКОНАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ ОБОВ’ЯЗКІВ В УМОВАХ ЕКСТРЕМАЛЬНИХ СИТУАЦІЙ
DOI:
https://doi.org/10.32782/apv/2024.6.12Ключові слова:
підготовка фахівців, безпека, охорона, теоретичні основи, психологічні аспекти, правові основи, практична підготовка, підхід, моделювання екстремальних ситуацій, оцінка навчальних результатів, стрес, екстремальні ситуації, підготовка до професійної діяльностіАнотація
Підготовка фахівців у сфері безпеки та охорони є надзвичайно важливим аспектом забезпечення стабільності та безпеки в сучасному суспільстві. У світлі зростаючих загроз, таких як тероризм, природні катастрофи, техногенні аварії та інші екстремальні ситуації, необхідно забезпечити якісну підготовку спеціалістів, здатних адекватно реагувати на виклики. Ця стаття розглядає теоретичні та методичні основи підготовки майбутніх фахівців у даній сфері. Включити основні принципи та методи навчання, які сприятимуть розвитку критичного мислення, стресостійкості та адаптивності у фахівців. Також особливу увагу буде приділено міждисциплінарному підходу до навчання, інтеграції практичних тренінгів та симуляційних вправ, які надають можливість студентам застосувати теоретичні знання на практиці. Важливим елементом підготовки є формування комунікативних навичок та вміння працювати в команді, оскільки співпраця різних служб є критично важливою в умовах кризових ситуацій. Після вивчення цієї статті читачі отримають чітке уявлення про ключові аспекти, які слід враховувати при формуванні освітніх програм у сфері безпеки та охорони, а також про роль новітніх технологій у процесі навчання. Нарешті, у контексті міждисциплінарного підходу, слід прагнути до залучення фахівців з різних галузей, які можуть поділитися своєю експертизою, інноваційними ідеями та методами вирішення проблем. Обговорення практичних кейсів з різних сфер діяльності може сприяти формуванню комплексного підходу до розв’язання складних задач, з якими стикаються сучасні фахівці в умовах нестабільності. Таким чином, освітні програми у сфері безпеки та охорони мають спиратися на інтеграцію теорії і практики, використання інноваційних навчальних методик, розвиток ключових компетентностей, а також активне залучення учасників до процесу навчання через міждисциплінарну співпрацю. Це сформує нове покоління професіоналів, готових до викликів сучасності.
Посилання
Романовський О. Концептуальні засади інноваційно-стратегічного напряму підготовки майбутніх військових фахівців різних спеціальностей сектору безпеки, охорони, оборони в умовах освітніх трансформацій : Щоквартальний науково-практичний журнал. 2021. № 4. С. 47–58.
Бідюк Наталя Михайлівна. Теоретичні і методичні засади професійної підготовки фахівців з охоронної діяльності та безпеки : автореферат дис. д.п.у. Д20.051.01: захищена 20.12.2019/ наук. Кон. Бідюк Н.М. ; опоненти: О. В. Діденко, В. М. Манько, В. І. Пліско ; Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника. Івано-Франківськ, 2019. 42 с.
Ігор Козубцов. Модель професійної підготовки офіцерів сектору безпеки та оборони у мотиваційному вимірі. Військова освіта 2023 : збірник наукових праць, м. Київ, 8 червня 2023 р. Київ, 2023. С. 108–122.
Котелюх М. О. Взаємодія фахівців сектору безпеки і оборони україни у сфері тактико-спеціальної, вогневої, фізичної та психологічної підготовки. Підготовка правоохоронців в системі МВС України в умовах воєнного стану : збірник наукових праць., м. Харків, 6 квітня 2022 р. С. 224–225.
Богуславський, В., Булах, С., & Бачинська, Н. (2024). Актуальні дослідження спеціальної фізичної та психологічної підготовки сил охорони правопорядку в екстремальних умовах. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, 3K(176), 94–98. https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2024.3K(176).21
Кузікова С., Зливков В., Лукомська С., Щербак Т., Котух О. Психологічний супровід особистості в умовах війни : навч. посібник. Київ ; Ніжин : Видавець ПП Лисенко М. М., 2024. 260 с.
Бачинська, Н., Богуславський, В., Петренко, С., Кириченко, А., Анісімов, Д., & Вознюк, К. (2023). Дослідження психофізіологічних показників майбутніх поліцейських з урахуванням гендерного аспекту. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, 4(163), 40–44. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2023.04(163).07
Вольська, А., Юрчук, М., & Богуславський, В. (2024). Зарубіжний досвід підготовки майбутніх фахівців сектору безпеки та охорони до професійної діяльності в екстремальних умовах. Scientific Collection «InterConf», (204), 276–278.
Богуславський В. В. Значення національного опору у зміцненні обороноздатності країни. Міжнародна та національна безпека: теоретичні і прикладні аспекти : матеріали VІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Дніпро, 15 березня 2024 р.) ; у 2-х ч. Ч. І. Дніпро : ДДУВС, 2024. С. 141–142.
Богуславський В. В. Фізична підготовка та фізичне виховання курсантів в умовах воєнного стану. Актуальні проблеми службово-бойової діяльності сил сектору безпеки та оборони України : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Дніпро, 28 квітня 2023 р.). Дніпро : ДДУВС, 2023. С. 24–25.