СКЛАДНИКИ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2021.4.5

Ключові слова:

підприємницька компетентність, майбутні педагоги, найновіші форми роботи, реалізація здатностей, складники підприємницької компетентності, розвиток підприємницької компетентності, практич- ний досвід підприємницької діяльності, форми навчання

Анотація

У статті підприємливість розглядається з точки зору властивостей особистості індивіда та його здатнос- ті до управління роботою команди або колективу. Підприємницька компетентність проявляється у здатності індивіда перетворювати ідеї на дію; вона охоплює творчість, інноваційність та прийняття ризику, як і здат- ність планувати і управляти проєктами для досягнення певної мети. Доведено: щоб формування підприємницької компетентності було успішним варто використовувати найно- віші форми роботи, зокрема тренінги: бізнес-тренінги, управлінські, лідерські та корпоративні тренінги. Підготовка майбутнього педагога повинна включати як формування системи знань та вмінь з обраного фаху, так і розвиток якостей особистості. Підприємницька компетентність передбачає реалізацію здатностей, які розкриті у статті. Розгляд структури підприємницької компетентності служить визначенню провідних завдань і змісту її фор- мування, який повинен характеризуватися спрямованістю на створення умов до самореалізації, саморозвитку, для становлення самобутньої особистості, готової до вирішення життєво важливих проблем. Структуру під- приємницької компетентності складають компоненти, що описані у статті. Представлений перелік складників підприємницької компетентності майбутніх педагогів уможливлює кон- кретизацію педагогічних умов і створення програми розвитку підприємницької компетентності, спрямованої на накопичення практичного досвіду підприємницької діяльності. Серед форм навчання потрібно надавати перевагу залученню студентів до розроблення планів підприєм- ницької діяльності, відпрацювання навичок створення бізнес-проєктів з метою формування підприємницького мислення у процесі планування розвитку комерційних підприємств та у співпраці з підприємцями; моделюван- ню фрагментів підприємницької діяльності під час науково-дослідної роботи, магістерської практики, розробки курсових та інших навчальних проєктів.

Посилання

Сліпенко В.О. (2020) Розвиток підприємницької компетентності в учнів середніх шкіл США. Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису. Дисертація на здобуття ступеня доктора філософії за спеціальністю 011 – освітні, педагогічні науки. Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини: Умань, 277 с.

Молдован А. (2020) Педагогічні умови розвитку підприємницької компетентності майбутніх магістрів з фізичної культури і спорту. Професійна педагогіка 1 (21), С. 12-20.

Прищепа С.М. (2016) Сутність та зміст поняття «підприємницька компетентність». «Молодий вчений» Педагогічні науки, № 5 (32) травень, С. 367–370.

Ляшенко М. (2018) Формування підприємницької компетентності у майбутніх учителів технологій. Науковi записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Випуск 9 (ІII), С. 51–54.

Шеліган О.Н. (2019) Підприємницька компетентність у наукових рецепціях вчених. Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка Збірник наукових праць № 31, С. 86–90.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-26

Як цитувати

БІДА, О., ОРОС, І., ЧИЧУК, А., & ГОНЧАРУК, В. (2021). СКЛАДНИКИ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ. Acta Paedagogica Volynienses, (4), 28–33. https://doi.org/10.32782/apv/2021.4.5

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА