ВЗАЄМОДІЯ ЛОГОПЕДА З БАТЬКАМИ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ МОВЛЕННЄВОГО РОЗВИТКУ
DOI:
https://doi.org/10.32782/apv/2025.3.18Ключові слова:
сім’я, корекційно-розвитковий процес, взаємодія, співпраця батьків та логопедаАнотація
Проблема взаємодії логопеда з батьками дітей з порушеннями мовленнєвого розвитку є надзвичайно актуальною і однією з ключових у системі надання корекційних послуг. Успіх корекційно-розвиткової роботи значною мірою залежить не лише від професіоналізму фахівця (логопеда), а й від активної та ефективної участі родини. Батьки відіграють вирішальну роль у забезпеченні наступності та систематичності, дотримуючись рекомендацій логопеда та формуючи відповідне мовленнєве середовище, логопед отримує важливу інформацію про дитину (її розвиток, інтереси, повсякденні звички), що дає змогу ефективніше адаптувати корекційну програму. Стаття присвячена ключовим аспектам та значенню співпраці логопеда з батьками дітей, які мають порушення мовленнєвого розвитку. Автори аналізують такі основні складові логопедичного супроводу сім’ї як інформування (систематичне та доступне донесення всієї необхідної інформації до батьків), консультування (обговорення та спільний пошук рішень щодо подальшого мовленнєвого розвитку дитини) та логопедична допомога (набуття батьками знань щодо мовленнєвих порушень та їх корекції, формування необхідних навичок та ознайомлення з певними засобами подолання порушень мовленнєвого розвитку), визначають їх сутність. Описано зміст етапів у системі взаємодії педагогів і батьків: етапу знайомства, етапу спільної діяльності та етапу співпраці. Особлива увага приділяється формуванню партнерських стосунків між логопедом та батьками, а також важливості емоційної підтримки та формування батьківських компетенцій, які можна розділити на групи: інформаційні та пізнавальні, практичні та методичні, комунікативні, емоційно-вольові та мотиваційні. Підкреслюється, що налагоджена взаємодія фахівця та батьків є базою для успішної корекції мовленнєвих порушень та гармонійного розвитку дитини в цілому.
Посилання
Гаяш О. В. Співпраця закладу освіти з батьками дітей з особливими освітніми потребами як умова реалізації ідей інклюзії. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. 2019. Вип. 38. С. 60–66.
Голуб Н. М. Взаємодія логопеда з батьками дітей при розв’язанні завдань профілактики і корекції в дітей труднощів формування та порушень писемного мовлення. Актуальні питання корекційної освіти. Педагогічні науки. 2021. Вип. 17. С. 95–106.
Кисличенко В. А. Інтерактивна взаємодія логопеда з батьками у програмі логопедичного супроводу. Актуальні питання корекційної освіти. Педагогічні науки. 2020. Вип. 16(1). С. 113–121.
Турубарова А. В., Клочкова Ю. В., Король А. В. Партнерська взаємодія логопеда з батьками під час проведення артикуляційної гімнастики. Inclusion and Diversity. 2025. Вип. 5. С. 54–57.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.