ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ЯК СКЛАДНИК ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ
DOI:
https://doi.org/10.32782/apv/2021.1.3Ключові слова:
дошкільна освіта, заклад дошкільної освіти, вихователь, якість, оцінювання якості, профе- сійна підготовкаАнотація
Головними критеріями ефективності дошкільної освіти є показники особистісного зростання дитини: чим адекватніше, ефективніше та різноманітніше дитина розв'язує доступні вікові навчальні та життєві пробле- ми, тим вища оцінка роботи педагогів і дошкільного закладу загалом. Якість дошкільної освіти характеризують у межах конкретного закладу дошкільної освіти, а саме: формування розвивального середовища, добір кваліфіко- ваних кадрів та підвищення їхньої фахової майстерності, організація освітнього процесу. Головною вимогою в рішенні питань доступності дошкільної освіти виступає узгодження стандартів якості освіти зі стандартами умов її досягнення. Дошкільна освіта реалізує право людини в отриманні такої освіти, яка б відповідала здібностям, інтересам, нахилам дитини й дбала б про її максимальний розвиток. Доступність до якісної дошкільної освіти є не тільки демократичною ознакою суспільства, а й високопрофесійною ознакою діяльності кожного педагога. Метою статті є аналіз специфіки підготовки майбутніх вихователів та подальший вплив на якість дошкіль- ної освіти. Основними завданнями визначено створення належних умов для отримання дітьми якісної дошкіль- ної освіти, забезпечення дієвості особистісно орієнтованої освітньої системи, реалізація принципів демократи- зації, гуманізації та індивідуалізації, інтегративності педагогічного процесу в закладі дошкільної освіти.
Посилання
Вимірювання в освіті / За редакцією О.В. Авраменко. Кіровоград, 2011. 360 с.
Горішній З.А. Сформувати потребу активної діяльності. Прогнозування ефективності навчально-виховного процесу. Управління освітою, 2007. № 3. С. 14–21.
Грама Н.Г. Теоретико-методичні засади фахової підготовки педагога-вихователя дошкільного закладу до економічного виховання дітей : автореф. дис... д-ра пед. наук : 13.00.04. Харків, 2004. 45 с.
Денисенко А.О. Організація моніторингу виховної системи вищих педагогічних навчальних закладів : дис…канд. пед. наук : 13.00.01/ Харків. нац. пед. ун-т імені Г.С. Сковороди. Харків, 2008. 220 с.
Дурманенко О.Л. Педагогічні умови моніторингу організації виховної роботи у вищих навчальних закладах: дис… канд. пед. наук: 13.00.07 / Уманський держ. пед. університет імені Павла Тичини. Умань, 2014. 263 с.
Крутій К.Л. Моніторинг як сучасний засіб управління якістю освіти в дошкільному закладі : монографія. Запоріжжя, 2006. 172 с.
Крутій К.Л. Проблеми запровадження моніторингу дошкільної освіти та шляхи їх вирішення. Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія «Педагогіка та психологія». Випуск 2 (2). 2015. С. 67−70.
Підготовка вихователя до розвитку особистості дитини в дошкільному віці : монографія. Г.В. Бєлєнька, О.Л. Богініч, З.Н. Борисова / за заг. ред. І.І. Загарницької. Київ, 2009. 310 с.
Розвиток особистості дитини дошкільного віку в різних видах діяльності: монографія / за заг. ред А.М. Богуш. Одеса, 2013. С. 197–224.
Семенов О.С. Освітнє середовище позашкільного навчального закладу як чинник формування творчо спрямованої особистості старшого дошкільника. Освітній простір України. 2016. Вип. 6. С. 127–135.