ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ІМІДЖУ СУЧАСНОГО ОСВІТНЬОГО ЗАКЛАДУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2021.1.11

Ключові слова:

імідж, імідж освітнього закладу, заклад загальної середньої освіти, структура іміджу освіт- ньої організації, заходи формування позитивного іміджу закладу освіти

Анотація

У сучасному світі проблема формування іміджу освітнього закладу стає актуальною, оскільки у ринкових умо- вах конкурентоспроможність є головною умовою життєздатності організації. У статті визначено змістову сут- ність понять «імідж», «імідж освітнього закладу». Розкрито структуру іміджу освітньої організації (образ керів- ника, якість освітніх послуг, рівень психологічного комфорту, образ персоналу, стиль освітнього закладу, зовнішня атрибутика, зв’язки освітнього закладу) та етапи формування позитивного іміджу освітньої установи: діагнос- тика; планування; реалізація запланованих заходів; моніторинг іміджу; підтримка. Виокремлено заходи форму- вання позитивного іміджу закладу загальної середньої освіти, шляхи його просування. З’ясовано, що важливою складовою діяльності освітньої організації є розробка PR-стратегії. Наголошено, що завданням внутрішнього PR (корпоративного) є створення освітнього середовища: сприятливі відносини керівництва закладу з персоналом на всіх рівнях управління в освітньому просторі, партнерство учасників освітнього процесу, корпоративна культура, традиції закладу, ефективність системи взаємодії підрозділів, мотивація до трудової діяльності педагогічних пра- цівників, удосконалення професійної компетентності педагогів, матеріально-технічне та методичне забезпечення, благоустрій будівлі та території школи, що забезпечує якість освітньої діяльності та якість освіти. Зовнішній PR охоплює роботу із зовнішнім простором навчального закладу, з партнерами, інвесторами, конкурентами, гро- мадою: створення сприятливого образу закладу та підтримка іміджу й рейтингу закладу; створення сприятливих відносин зі споживачами освітніх послуг; робота із засобами масової інформації; робота з державними закладами та громадськими організаціями; проведення презентацій, участь в освітніх виставках, громадських заходах тощо. Узагальнено, що забезпечення успіху на ринку освітніх послуг вимагає від закладу освіти пошуку нових технологій, спрямованих на конструювання та підтримку стійкого позитивного іміджу.

Посилання

Шевченко Л. І., Ніка О. І., Хом’як О. І., Дем’янюк А. А. Новий словник іншомовних слів : близько 40000 слів і словосполучен / за ред. Л. І. Шевченко. Київ : АРІЙ, 2008. 672 с.

Великий тлумачний словник сучасної української мови / уклад. і гол. ред. В. Т. Бусел. Київ – Ірпінь: ВТФ Перун, 2002. 1440 с.

Словарь психолога-практика; сост.: С. Ю. Головин. 2-е изд., перераб. и доп. Минск : Харвест, Москва : АСТ, 2001. 976 с.

Соціологія: словник термінів і понять / упоряд. : Біленький Є. А., Дебой В.М., Козловець М.А., Котвицький А.А., Саух І.В., Федоренко В. О., Цибульський В.О., Жаловага В.О. / за заг. ред. : Біленького Є.А. і Козловця М.А. Київ: Кондор, 2006. 372 с.

Педагогический энциклопедический словарь / гл. ред. Б. М. Бим-Бад ; редкол. : М. М. Безрукич, В. А. Болотов, Л. С. Глебова и др. Москва : Большая Российская энциклопедия, 2003. 528 с.

Беляева М.А., Самкова В.А. Азы имиджелогии: имидж личности, организации, территории: учебное пособие для вузов. Екатеринбург : Урал. гос. пед. ун-т., 2016. 184 с.

Язловецька О. В. Зміст роботи загальноосвітнього навчального закладу щодо формування позитивного іміджу. Наукові записки КДПУ. Сер. Педагогічні науки. Кіровоград: КДПУ, 2014. Вип. 125. С. 234–240.

Топчій І.В., Бегеза Л.Є. Психолого-педагогічні засади конкурентоспроможності закладу освіти у нових соціокультурних умовах. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету ім. Т.Г. Шевченка. Чернігів, 2014. Вип. 121, т. 2. С. 178–181.

Присяжнюк Л. А., Томаш Кук. Формування позитивного іміджу закладу загальної середньої освіти в контексті його інноваційного розвитку. Молодий вчений. 2019. № 5.2 (69.2), травень. С. 19–25.

Ткаченко О. О. Імідж навчального закладу : поняття та сутність. Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія. 2016. № 1. С. 95–101.

Джабраилова Л. Х., Джапаева Й. В. Имидж образовательной организации как фактор повышения привлекательности на рынке образовательных услуг. Известия Чеченского государственного педагогического института. 2019. Т. 25. № 3 (27). С. 129–136.

Рубіш М. А. Імідж підприємства сфери послуг: його роль та етапи формування. Управління соціально-економічними трансформаціями господарських процесів: реалії і виклики: збірник тез доповідей Міжнародної науково-практичної конференції (м. Мукачево, 18–19 квітня 2019 р.). Мукачево: МДУ, 2019. 361 с. С. 159–161.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-14

Як цитувати

ДЕСЯТНИК, К. (2021). ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ІМІДЖУ СУЧАСНОГО ОСВІТНЬОГО ЗАКЛАДУ. Acta Paedagogica Volynienses, (1), 61–67. https://doi.org/10.32782/apv/2021.1.11

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають