ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТОЗДАТНОГО ФАХІВЦЯ ЗА ДОПОМОГОЮ КУРСУ «ПЕДАГОГІЧНА ТВОРЧІСТЬ» В СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ПЕДАГОГІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.4.4

Ключові слова:

дошкільна освіта, фахівець дошкільного профілю, педагогічна творчість, професійна підготовка вихователя закладу дошкільної освіти, формування творчої особистості

Анотація

Статтю присвячено детальному аналізу особливостей використання курсу «Педагогічна творчість» в процесі професійної підготовки педагогів закладів дошкільної освіти задля формування творчої особистості студента. Охарактеризовано сутність педагогічної творчості та сучасні моделі розвитку інтелекту, процес становлення та розвитку ідей педагогічної творчості в історії закордонної та української педагогічної думки, теоретичні здобутки та практичний досвід педагогічного управління творчою діяльністю дітей дошкільного віку. Матеріал статті уможливить підвищення інноваційної спрямованості педагогічної діяльності вихователя та формування потреби усвідомлення найновіших досягнень педагогічної науки. Виокремлено особливості викладання навчальної дисципліни «Педагогічна творчість». Виявлено найважливіші складові педагогічного інструментарію сучасної едукації. Підкреслено найбільш дієвІ механізми взаємодії викладача і студента в опануванні науково-методичного доробку сучасних вчених. Зʼясовано позитивний вплив на опанування основних теоретичних знань та практичних вмінь щодо творчої діяльності вихователя у закладі дошкільної освіти та її значення в майбутній педагогічній діяльності. Сформульовано специфічні особливості принципів педагогічної творчості вихователя у сучасній українській системі дошкільної освіти, непересічне значення застосування педагогічних технологій творчого розвитку дошкільників. Доведено важливість застосування на практиці основних напрямів самопідготовки вихователя до педагогічної творчості, обов’язкового врахування психолого-педагогічних особливостей дітей дошкільного віку, значення їх діагностики задля ефективного вирішення завдань едукації дошкільників у сучасних умовах.

Посилання

Бех І. Д. Рефлексія в духовному саморозвитку особистості. Педагогіка і психологія. 2012. Т. 1. С. 30–37.

Здібності, творчість, обдарованість: теорія, методика, результати досліджень / за ред. Моляко В. О. Житомир : Видавництво Рута, 2006. 320 с.

Калічак Ю. Л. Педагогічна творчість: методичні рекомендації. Дрогобич : Ред.-вид. відділ ДДПУ ім. І. Франка, 2019. 38 с.

Калічак Ю. Л. Педагогічна творчість: робоча програма. Дрогобич : Ред.-вид. відділ ДДПУ ім. І. Франка, 2018. 9 с.

Каратаєва М. І. Розвиток творчої особистості дошкільника. Кам’янець-Подільський : ПП «Медобори-2006», 2008. 352 с.

Клименко В. В. Психологія творчості : монографія. Київ : Центр навчальної літератури, 2006. 480 с.

Кочерга О. Психофізіологія творчості дітей : посібник. Київ : Шкільний світ, 2011. 127 с.

Патерук Г. Г. Формування творчої активності дошкільників засобами ігрових технологій. Таврійський вісник освіти. 2013. № 3. С. 83–89.

Сисоєва С. О. Основи педагогічної творчості : підручник. Київ : Міленіум, 2006. 346 с.

Шинкар Т. Ю. Діагностика творчих здібностей дітей старшого дошкільного віку. Вихователь-методист дошкільного навчального закладу. 2013. № 8. С. 1–18.

Педагогічна творчість: методологія, теорія, технології / за заг. ред. Сисоєвої С., Гузій Н. Київ : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2005. 183 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-23

Як цитувати

КАЛІЧАК, Ю. (2022). ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТОЗДАТНОГО ФАХІВЦЯ ЗА ДОПОМОГОЮ КУРСУ «ПЕДАГОГІЧНА ТВОРЧІСТЬ» В СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ПЕДАГОГІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. Acta Paedagogica Volynienses, (4), 23–28. https://doi.org/10.32782/apv/2022.4.4

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 ДОШКІЛЬНА ПЕДАГОГІКА