ЗМІСТ І СТРУКТУРА ФАХОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГА-МУЗИКАНТА
DOI:
https://doi.org/10.32782/facs-2023-4-13Ключові слова:
педагог-музикант, фахова компетентність виконавська діяльністьАнотація
Стаття присвячена вивченню змісту та структури фахової компетентності педагога-музиканта, яка є критично важливою для успішного викладання музичних дисциплін у освітніх навчальних закладах різних рівнів. У дослідженні розглядаються теоретичні основи поняття «фахова компетентність» у контексті музичної освіти і акцентується увага на специфіці педагогічної діяльності в процесі музичного навчання. У статті розглядаються ключові аспекти фахової компетентності педагога-музиканта, включаючи його педагогічні, музичні, психологічні та міжособистісні здібності. Автори проводять аналіз сучасних підходів до підготовки педагогів-музикантів та вивчають, які компетентності вважаються найбільш важливими для успішності майбутньої професійної діяльності. У статті проблеми фахової підготовки майбутнього педагога-музиканта розглядаються з позицій осмислення, інтерпретації та виконання музичних творів. Такий підхід дозволив розробити структуру фахової компетентності та виділити її компоненти. Мета статті полягає у розкритті змісту та структури фахової компетентності педагога-музиканта, визначенні ключових аспектів, які впливають на успішну підготовку майбутніх фахівців в галузі музичної освіти Наукова новизна. Дана стаття пропонує комплексний підхід до аналізу фахової компетентності педагога-музиканта, надає конкретні поради щодо підвищення її рівня в процесі навчання та саморозвитку. Висновки. Загалом, стаття містить практичні рекомендації, які можуть бути використані для підвищення якості музичної освіти та підготовки кваліфікованих педагогів-музикантів. Крім того, вона відкриває нові перспективи для подальших досліджень у даному напрямку, що сприятиме розвитку музичної педагогіки.
Посилання
Адольф В. А. Формування професійної компетентності майбутнього вчителя. Серія Педагогіка. Київ, 1998. № 1. С. 26–29.
Алексюк А. М. Методи навчання і методи учіння. Київ: Знання, 1980. 48 с.
Белікова В. В. Музичне виконавство як вид художньо-творчої діяльності: автореф. дис. на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства. 17.00.03 Київ, 1991. 16 с.
Гончаренко С. У. Методика як наука. Хмельницький: ХТПК, 2000. 30 с.
Гузій Н. В. Основи педагогічного професіоналізму. Київ : НПУ імені М. Драгоманова, 2004. 155 с.
Гура О. Педагогіка вищої школи: вступ до спеціальності : навчальний посібник. Київ : Центр навчальної літератури, 2005. 224 с. 5. Енциклопедія освіти / гол. ред. В. Кремень. Київ : Юрінком Інтер, 2008. 140 с.
Корженевський А. До питання про специфіку мислення музиканта-виконавця. Питання фортепіанної педагогіки та виконавства: збірник статей. Київ: Музична Україна, 1981. С. 29–40.
Лисакова І. В. Педагогічні умови та етапи формування професіоналізму майбутніх музикантів-педагогів. Науковий часопис НПУ імені М. Драгоманова. Серія 14 Теорія і методика мистецької освіти. Київ: НПУ, 2004. С. 62–67.
Макаров В. Л. Методика навчання гри на фортепіано: підручник. Харків: ХГІІ, 1997. 120 с.
Полянський Ю., Котляревский І., Дьяченко Н. Теоретичні основи виховання та навчання в музичних навчальних закладах. Київ: Музична Україна, 1087. 280 с.