ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ ВИКОНАВСЬКОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ У КОНЦЕРТМЕЙСТЕРСЬКОМУ КЛАСІ

Автор(и)

Ключові слова:

виконавська майстерність, концертмейстерська діяльність, музичне виконавство, ансамблева гра, інтерпретація, музично-виконавська взаємодія, компетентність

Анотація

У статті досліджено актуальні питання виконавської майстерності та концертмейстерської діяльності, які є невід’ємною складовою професійної підготовки музиканта-педагога. Концертмейстерська діяльність розглядається як важливий аспект музичної педагогіки, що сприяє формуванню професійних якостей майбутніх музикантів-педагогів. Метою дослідження є аналіз виконавської майстерності та розвиток концертмейстерської компетентності студентів, з акцентом на формування їхніх індивідуальних і ансамблевих навичок, а також удосконалення методів художньої інтерпретації музичних творів. Окрім того, стаття спрямована на вивчення основних методичних підходів до навчання у концертмейстерському класі, які сприяють професійній підготовці студентів. Наукова новизна роботи полягає в комплексному підході до аналізу специфіки концертмейстерської діяльності в системі музичної освіти. Дослідження висвітлює інтеграцію виконавських, педагогічних і комунікативних аспектів, що є ключовими для успішної професійної підготовки. Окрему увагу приділено творчій співпраці концертмейстера з виконавцями та викладачами, що сприяє розвитку професійної майстерності. У статті запропоновано інноваційні методи навчання, спрямовані на підвищення ефективності формування концертмейстерської компетенції студентів. У висновках зазначено, що концертмейстерська діяльність є однією з базових складових професійної підготовки музикантів у системі музичної освіти. Вона виконує важливу роль у формуванні не лише виконавських навичок, але й педагогічної майстерності, організаційних здібностей і творчого мислення. Результати дослідження можуть бути використані для вдосконалення освітніх програм і розробки сучасних методик підготовки фахівців у сфері музичного мистецтва.

Посилання

Давидов М. Виконавське музикознавство. Енциклопедичний довідник. Луцьк: ВАТ «Волинська обласна друкарня», 2010. 400 с.

Журавльова Н. І., Каленик І. В. Психологічні аспекти діяльності концертмейстера у сфері музичного мистецтва. Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених ДДПУ імені Івана Франка, 2021. Вип. 36, Т. 1. С. 74–79.

Моісєєва М. А. Інтеграція музикознавчих і психолого-педагогічних знань як чинник творчої інтуїції музиканта. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка, 2005. Вип. 21. C. 51–54.

Молчанова Т. О. Мистецтво піаніста-концертмейстера у соціокультурному контексті сучасності. Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Наукові записки РДГУ, 2013. Вип. 19(1). С. 212–217.

Повзун Л. І. Ансамблева творчість піаніста-концертмейстера : Навчалальний посібник. Одеса: Фотосинтетика, 2009. 104 с.

Польська І. Камерний ансамбль: феноменологія жанру. Наукові збірки Львівської національної музичної академії імені М. В. Лисенка. 2010. Вип. 24. С. 4–14.

Ревенчук В.В. Теорія та методика формування концертмейстерських умінь : Навчальний посібник. Ніжин: Видавництво НДУ імені М. Гоголя, 2009. 111 с.

Скляров О. Д. Методика викладання курсу фортепіано. Формування і розвиток виконавських навичок студентів : Навчальний посібник. Харків: ХДАК, 2002. 79 с.

Цюлюпа Н. Л. Педагогічні умови формування методичної компетентності майбутнього вчителя музики в процесі інструментальної підготовки : автореф. дис. …канд. пед. наук : 13.00.02 “Теорія та методика музичного навчання”. Київ, 2009. 20 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-24

Як цитувати

ЦЮЛЮПА, Н., ДАЮК, Ж., & ЛЕВКІВСЬКА, В. (2025). ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ ВИКОНАВСЬКОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ У КОНЦЕРТМЕЙСТЕРСЬКОМУ КЛАСІ. Fine Art and Culture Studies, (1), 215–220. вилучено із http://journals.vnu.volyn.ua/index.php/art/article/view/2291

Номер

Розділ

МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають