МОДЕРНІЗАЦІЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ІНЖЕНЕРНИХ ВІЙСЬК В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/pcsd-2023-4-10

Ключові слова:

військова освіта, військово-інженерна підготовка, воєнний стан, модернізація, фахівці інженерних військ

Анотація

Впровадження наукомістких технологій у військово-промисловий комплекс, модернізація Збройних сил України згідно зі стандартами НАТО супроводжуються реорганізацією військової освіти, що загострило кадрові проблеми. Потреба висококомпетентних фахівців інженерних військ збільшилася, оскільки для ефективної боротьби проти армії Росії необхідно створювати та обслуговувати техніку нового покоління. З урахуванням цього, у статті актуалізовано проблеми, пов’язані з необхідністю модернізації професійної підготовки майбутніх фахівців інженерних військ в умовах воєнного стану. Дослідження проведено за допомогою аналізу робіт вітчизняних науковців із проблем підготовки курсантів до професійної військово-інженерної діяльності. Встановлено, що ефективність підготовки майбутніх фахівців інженерних військ залежить від рівня оволодіння курсантами теорією та практикою організації та виконання завдань інженерного забезпечення службово-бойової діяльності. Окреслено напрями модернізації системи підготовки майбутніх фахівців інженерних військ: формування ефективної системи управління військовою освітою; підвищення якості освітнього процесу; забезпечення мережі та місткості військових навчальних закладів згідно з параметрами кадрового замовлення; вдосконалення нормативно-правового регулювання діяльності системи військової освіти; впровадження інноваційних технологій та пошук ефективних форм та методів навчання курсантів. Перспективами подальших досліджень є обґрунтування доцільності модернізації професійної підготовки майбутніх фахівців інженерних військ шляхом використання інноваційних інформаційних технологій, застосування новітніх технологій в організації та методиці навчання курсантів інженерної підготовки, у межах якої курсанти, використовуючи штучний інтелект, набувають знання, вміння та навички та оперативно приймають рішення у модельованій бойовій обстановці.

Посилання

Бондаренко, О. О. Модель забезпечення формування професійної готовності майбутніх офіцерів збройних сил України для забезпечення освітньо-виховного процесу у військових ліцеях. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2020. 70 (1), 45–50.

Брижатий, Є. І. Моделювання процесу підготовки майбутніх фахівців інженерних військ в системі безперервної підготовки. Вісник Національного університету оборони України. 2013.1 (32), 26–31.

Васильєв, О. Теоретичні аспекти інноваційного розвитку військової освіти. Військова освіта. 2022. 1 (45), 9–22.

Воловник В. Є., Лебедєв, Б. В., & Маслій, О. М. Організаційно-педагогічні умови формування інформаційно-освітнього простору при підготовці майбутніх інженерно-військових фахівців. Інноваційна педагогіка. 2022. 54 (1), 106–110.

Галімов, А. В. Компетентність сучасного офіцера як результат професійної освіти: проблема визначення. Вісник Національного університету оборони України: питання педагогіки. 2013. 2 (33), 32–35.

Ковальов, І. М., Корнієнко, О. Д., & Івченко, А. О. Моделювання педагогічних умов формування готовності майбутніх офіцерів інституцій сектору безпеки та оборони України до застосування заходів фізичного впливу проти переважаючого за силою супротивника. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2021.75 (1), 37–42.

Корносенко, О. К., Даниско, О. В., & Бухун, А. Г. Сучасні педагогічні технології проєктної діяльності як основа науково-дослідницької компетентності майбутніх військових фахівців. Ukrainian professional education = Українська професійна освіта. 2022.12, 62–69.

Маслій, М. М. Концептуальні засади професійної підготовки майбутніх офіцерів ракетно-артилерійського озброєння. Професійна освіта: методологія, теорія та технології. 2017. 5, 142–155.

Приходько, Ю. Актуальні проблеми трансформації стану та якості системи вищої військової освіти. Військова освіта. 2022. 1 (45), 179–196.

Про затвердження Концепції військової кадрової політики Міністерства оборони України на період до 2025 року. Наказ Міністерства оборони України № 280 від 14.09.2021 р. Взято з URL: https://www.mil.gov.ua/content/mou_orders/mou_2021/280_nm.PDF

Про Стратегію воєнної безпеки України Указ Президента України. № 121/2021 від 25.03.2021 р. Взято з URL: https://www.president.gov.ua/documents/1212021-37661

Хоменко, П. В., & Денисенко, Є. В. Гуманітарно-педагогічне моделювання розвитку професійної компетентності майбутніх офіцерів. Імідж сучасного педагога. 2023.4 (211), 21–28.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-30

Як цитувати

РОДІКОВ, В. (2023). МОДЕРНІЗАЦІЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ІНЖЕНЕРНИХ ВІЙСЬК В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ. Проблеми хімії та сталого розвитку, (4), 78–83. https://doi.org/10.32782/pcsd-2023-4-10

Номер

Розділ

ОСВІТНІ, ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ. ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА