ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ ЯК ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2023.5.6

Ключові слова:

освітнє середовище, компетентності, заклади освіти, Концепція НУШ

Анотація

Впровадження Концепції нової української школи (НУШ) відбувається в умовах воєнного стану, глобалізаційних процесів в системі освіти, швидкого впровадження високотехнологічних та інформаційних галузей зумовлюють потребу у формуванні нових ключових компетентностей у випускників закладів загальної середньої освіти. Так, як суспільні запити розвитку економіки України потребують від системи освіти забезпечення кваліфікованими, успішно підготовленими й вододіючими необхідними знаннями випускників закладів загальної середньої освіти. Особливої уваги потребують умови створення освітнього середовища необхідного для здобувачів освіти, розвитку їх інтелектуальної обдарованості, яка буде реалізовуватися у можливостях і здібностях аналітичного характеру, системної сформованості системи стійких пізнавальних інтересів, здатності впрродовж життя створювати ідеї, методики, тощо. Системно впроваджуючи поставлені завдання можливо за умови створення в закладах загальної середньої освіти освітнього середовища, яке буде сформоване на вимогах компетентнісного підходу, започаткованих Концепцією реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року (2016). Дослідження зумовлене необхідністю розв’язання низки виявлених у процесі дослідження впровадження протиріч між рівнем розробленості в психолого-педагогічній науці питань розвитку дітей в умовах закладів загальної середньої освіти та недостатнім використанням цих напрацювань в створенню освітнього середовища. Сучасні вимоги до розвитку економіки, відновлення галузей народного господарства після війни потребує від системи освіти розвитку обдарованих особистостей як інтелектуального потенціалу країни, здатного до її економічного перетворення з метою забезпечення конкурентоспроможності на світовому ринку.

Посилання

Алфімов В. М. Освітнє середовище ліцею як фактор безпеки обдарованих старшокласників. Духовність особистості: методологія, теорія і практика. 2017. Вип. 3(78). С. 19–23.

Антонова О. Є. Концептуальні теоретичні положення та підходи до виявлення природи обдарованості. Методика розвитку педагогічної обдарованості студентів : монографія. Житомир : ЖДУ ім. І. Франка, 2016. С. 7–102.

Архипова С. П., Мукомел С. А. Вплив соціально-виховуючого середовища на формування духовних цінностей особистості. Духовність особистості: методологія, теорія і практика. 2006. Вип. 5(18). С. 19–29.

Братко М. В. Теоретичні і методичні засади управління професійною підготовкою фахівців в освітньому середовищі університетського коледжу : автореф. дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04. 13.00.06. Київ, 2018. 40 с.

Водолазська Т. В. Моделювання освітнього середовища початкової школи. Постметодика. 2010. № 5. С. 52–57.

Гонтаровська Н. Б. Інтегрований підхід у створенні освітнього середовища розвитку дитини. Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді. 2009. Вип. 13. Кн. 1. С. 130–139.

Климова К. Я. Розвиток творчої обдарованості майбутнього фахівця у відкритому навчально-виховному середовищі університету: практичний аспект. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. 2017. Вип. 3(89). С. 96–99.

Костюк Г. С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості. Київ : Радянська школа, 1989. 608 с.

Кучеренко І. Проблеми формування культурно-освітнього середовища навчального закладу. Розвиток професійної культури майбутніх фахівців: виклики, досвід, стратегії і перспективи : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф., 21 черв. 2016 р. Київ ; Ірпінь ; Павлоград : ІМА-прес, 2016. С. 73–76.

Музика О. Л. Творчість з позицій суб’єктно-ціннісного аналізу. Актуальні проблеми науково-методичного забезпечення освітньої практики в системі післядипломної педагогічної освіти : наук.-метод. зб. Київ ; Житомир : ЖОІППО, 2006. С. 118–126.

Нова українська школа: порадник для вчителя / Н. З. Софій та ін. ; за ред. Н. М. Бібік. Київ : Плеяди. 2017. 206 с.

Освітнє середовище як чинник становлення обдарованої особистості / Р. О. Семенова та ін. ; за ред. Р. О. Семенової. Київ ; Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2014. 228 с.

Удовиченко І. Організація освітнього середовища для обдарованих учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Навчання і виховання обдарованої дитини: теорія та практика. 2017. Вип. 1(18). С. 46–53.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-20

Як цитувати

КУХАРЧУК, П., & КОВРІГІНА, Л. (2023). ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ ЯК ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА. Acta Paedagogica Volynienses, (5), 37–42. https://doi.org/10.32782/apv/2023.5.6

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА