ОБҐРУНТУВАННЯ РОЛІ ОСВІТНІХ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ ЗАКЛАДІВ ПОЧАТКОВОЇ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ КОРОНАВІРУСНОЇ ІНФЕКЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2021.6.16

Ключові слова:

інформаційно-комунікаційні технології, початкова загальна освіта, пандемія коронавірусної інфекції, організація дистанційних занять, освітні технології

Анотація

У статті визначена роль освітніх інформаційно-комунікаційних технологій у процесах організації дистанційних занять для закладів початкової загальної освіти в умовах пандемії коронавірусної інфекції. Доведено, що передумовами становлення інформаційного суспільства в Україні стали зміни у швидкості розповсюдження інформації та розширення доступу до інформаційних ресурсів. Інформаційний розвиток суспільства спирається на залучення найсучасніших засобів інформації, інформаційно-комунікаційних технологій. Він відображає досягнутий рівень інформаційного менеджменту у суспільстві та ступінь ефективності створення, зберігання, опрацювання, подання й використання інформації, що забезпечує цілісне бачення світу, його моделювання, передбачення результатів рішень, які приймаються людиною. Сутність інформаційного розвитку суспільства полягає не лише у готовності використовувати останні досягнення інформаційної технології, а й в умінні сприймати нову інформацію. Обґрунтовано, що під інформаційно-комунікаційними технологіями пропонується розуміти комплекс об’єктів, дій і правил, пов’язаних із підготовкою, переробкою та доставкою інформації при персональній, масовій і виробничій комунікації, а також всі технології і галузі, які інтегрально забезпечують перелічені процеси. Інформаційно-комунікаційні технології є узагальнюючим поняттям, що описує різні пристрої, механізми, способи, алгоритми обробки інформації. Найважливішими сучасними пристроями, що використовуються в освітньому процесі, можна вважати комп’ютер, оснащений відповідним програмним забезпеченням, і засоби телекомунікацій разом із розміщеною в них інформацією. Доведено, що симбіоз сформованого інформаційного суспільства в Україні та оголошення загальнонаціонального карантину стало запорукою процесів формування нової форми освіти, заснованої на інформаційно-комунікаційних технологіях. Доведено, що проблема використання інформаційно-комунікаційних технологій полягає у забезпеченні освітнього процесу відповідними технологіями і залежить від людського чинника, який визначається саме у відсутності необхідних навичок у викладачів початкової школи щодо їх застосування.

Посилання

Бойченко Е.Б., Костенко А.М. Концепція формування інформаційного менеджменту в Україні. Ефективна економіка. 2018. № 10. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7159 (дата звернення: 19.09.2021).

Бойченко Е.Б., Костенко А.М., Дроботенко Я.М. Особливості відтворення регіонального соціуму в умовах інформаційного суспільства. Збірник наукових праць Донецького державного університету управління. Серія "Економіка" Т. ХX, вип. 311. Маріуполь, ДонДУУ, 2019. C. 14–26.

Биков В.Ю. Мобільний простір і мобільно орієнтоване середовище інтернет-користувача: особливості модельного подання та освітнього застосування. Інформаційні технології в освіті. 2013. Вип. 17. С. 9–37. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/itvo_2013_17_3 (дата звернення: 1.10.2021).

Биков В.Ю. Сучасні завдання інформатизації освіти. Інформаційні технології i засоби навчання. 2010. № 1(15). URL: http://www.ime.edu-ua.net/em.html (дата звернення: 1.10.2021).

Гуревич Р.С., Кадемія М.Ю., Шевченко Л.С. Інформаційні технології навчання: інноваційний підхід : навч. посіб. Вінниця : ТОВ фірма «Планер» 2012. 348 с.

Электронная нервная система для государственных служб. URL: http://www.microsoft.com/rus/government/whitepapers (дата звернення: 19.09.2021).

Современная концепция информационного общества: тексты лекций для магистрантов специальности 1-23 80 05 «Журналистика» / сост. Н. И. Шишкина. Минск: БГТУ. 2019. 52 с.

Machlup F. Production and Distribution of Knowledgein the UnitedStates. Princenton, 2000. 457 p.

Masuda Y. The Information Societyas Post-Industrial Society. World Future Society, 1981. 171 p.

Ivan S. Bakhov, Nataly O. Martynovych Building Research Work Skillsin Studentsas a Componentof Their Professional Training. Journal of Advanced Researchin Dynamical and Control Systems – JARDCS. 2020. Volume12, 04 – SpecialIssue. P. 840–848. URL: https://www.jardcs.org/abstract.php?id=3465 (дата звернення: 11.10.2021).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-14

Як цитувати

ХРОМОВА, В., & БОЙЧЕНКО, Є. (2022). ОБҐРУНТУВАННЯ РОЛІ ОСВІТНІХ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ ЗАКЛАДІВ ПОЧАТКОВОЇ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ КОРОНАВІРУСНОЇ ІНФЕКЦІЇ. Acta Paedagogica Volynienses, (6), 101–107. https://doi.org/10.32782/apv/2021.6.16

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА