ТЕХНОЛОГІЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ВИКОРИСТАННЯ НЕТРАДИЦІЙНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У СТАРШИХ КЛАСАХ
DOI:
https://doi.org/10.32782/apv/2021.6.29Ключові слова:
метод, нетрадиційний урок, форма навчання, англійська мова, педагог, учень.Анотація
У статті розглядаються особливості використання нетрадиційних методів навчання англійської мови у старших класах. Використання нетрадиційних методів навчання може суттєво покращити ситуацію, що склалася нині. Школярі, які неохоче читають підручники та виконують однотипні завдання, втрачають будь- який інтерес до навчання, можуть побачити, наскільки яскравим та барвистим може виявитися урок із застосуванням нетрадиційних методик. Формування позитивної мотивації повинно бути розглянуто вчителем як окреме завдання. Як правило, такі мотиви пов'язані із пізнанням цікавого, отриманням нових знань, умінь. Для того, щоб мотиви були виправдані, необхідно вибирати такі форми уроків, які будуть стимулювати діяльність учнів. Зазвичай більш плідними й ефективними є нетрадиційні методи навчання іноземних мов. До таких методів можуть належати використання інтернет-матеріалу, музика на уроках іноземної мови тощо.. У цій статті ми визначили основні види нетрадиційних методів навчання і навели таблицю із формами нетрадиційних уроків та їх описом. На базі цієї таблиці ми вирішили зробити детальний аналіз трьох видів уроків, таких як: інтернет- урок, відеоурок, урок із використанням музики. Яку з цих форм використати, вибирає сам педагог. Однак саме від ретельної підготовки педагога залежатиме успішність засвоєння матеріалу та ефективність нетрадиційних методик. Зрозуміло, ніхто не говорить про скасування традиційних методик проведення уроків англійської мови. Йдеться лише про запровадження чогось нового у процес навчання. Крім того, використання такого матеріалу допомагає легше і в достатніх кількостях засвоювати знання про мову, її граматику та лексику. Провівши дослідження, ми прийшли до того, що якщо сам педагог зацікавлений у підвищенні якості знань учнів, то він проведе необхідну підготовку, щоб використання цих методів і вибрана форма були взаємопов'язані одне з одним, що згодом приведе до бажаного результату.
Посилання
Андросенко Т.Д., Рахуба І.С. Англійська мова 9 клас: елективні курси. Волгоград : «Учитель», 2008. 34 с.
Бабкіна Н.В. Використання розвиваючих ігор і вправ у процесі: початкова школа. 1998. 13 с.
Губанова О.В. Левкіна І.С. Використання ігрових прийомів під час уроків. 1997. 16 с.
Давидова М.А. Діяльнісна методика навчання англійської мови. Просвітництво. 1990. 88 с.
Крисько В.Г. Психологія та педагогіка. СПб. : Пітер Прес, 2007. 272 с.
Левітов Н.Д. Дитяча та педагогічна психологія: педагогіка. 2007. 34–44 с.
Зимняя І.А. Психологія навчання іноземних мов у школі: Просвітництво, 2003. 10–167 с.
Модилевська Г.І. Нестандартні форми уроків позакласного читання: початкова школа. 1997. 28 с.
Маркова А.К., Матіс Т.А., Орлов О.Б. Формування мотивації вчення: Просвітництво. 1990. 212 с.
Маслоу А. Мотивація та особистість. СПб. : Євразія. 1999. 15–38 с.