ДОСВІД ОРГАНІЗАЦІЇ КУРАТОРСЬКОЇ РОБОТИ В МЕДИЧНИХ ВУЗАХ У ДИСТАНЦІЙНОМУ РЕЖИМІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.1.31

Ключові слова:

дистанційне навчання, виховна робота, медичний ЗВО, кураторська година, організація навчання

Анотація

Сьогодення зробило людству виклик – пандемію коронавірусу. Основна вимога – соціальне дистанціювання – змусила вищі навчальні заклади перейти на дистанційне навчання. Однак у медичному ЗВО дистанційне навчання є дещо нео- правданим, оскільки основою медичної освіти є професійне спрямування, що є важливим, ураховуючи те, що від самосвідомості й компетентності студента-медика надалі буде залежати здоров’я, а можливо, й життя людини. Особливо важливим є живе спілкування з профільними хворими, а це є дещо утрудненим за дистанційного навчання і суттєвим недоліком під час вивчення медичних дисциплін online. Навчальний процес тісно пов’язаний з виховною діяльністю, орієнтованою як на формування соціально значущих якостей, установок і ціннісних орієнтацій особистості, так і на створення сприятливих умов для всебічного гармонійного, духовного, інтелектуального і фізичного розвитку, самовдосконалення та творчої самореалізації особистості майбутнього фахівця. Навчання і виховання – органічний процес становлення професійної компетентності фахівця з високим рівнем культури і формування його особистості. В основу інноваційної діяльності з виховної роботи повинні бути закладені два підходи до моделювання певних засобів виховання: комбінації традиційних форм організації позааудиторної діяльності, інформаційно-комунікаційних технологій і нових засобів передачі інформації шляхом Інтернету, а також використання форм залучення молоді до того чи іншого виду діяльності в сучасних засобах масової комунікації. В умовах дистанційного навчання можна виділити такі цілі виховної роботи, як: виховна робота (проведення дистанційних диспутів, дискусій, лекцій і т.д.); навчальна і наукова робота студентів (дистанційні кураторські години з проблем організації навчання, успішності і ін.); індивідуальна робота зі студентами (діагностування рівня професійності студента, профілактика негативних явищ та правопорушень серед студентської молоді тощо). 

Посилання

Аніщенко О. Тренди освіти дорослих: реалії та перспективи. Науковий вісник Мелітопольського педагогічного університету ім. Богдана Хмельницького. Серія : «Педагогіка». 2015. № 1. С. 155–160.

Бистрова Ю.В. Інноваційні методи навчання у вищій школі. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2015. № 4. С. 19–21.

Гарань Н.С. Організаційно-виховна робота куратора академічної групи вищого навчального закладу. Педагогіка вищої та середньої школи. 2015. № 45. С. 1–7.

Гончаренко С. Український педагогічний словник. Київ : Либідь, 1997. 365 с.

Деонтологія та етика в клінічній практиці : навчальний посібник / С.І. Треумова та ін. Полтава : ТОВ «Фірма «Техсервіс», 2017. 376 с.

Пасмор Ю.В. Сучасні проблеми цифровізації в інноваційному суспільстві. Стратегії розвитку Харківської області на період 2021–2027 років : зб. наук. пр. за матеріалами круглого столу. м. Харків, 2020. С. 78–84.

Сіданіч І.Л. Актуальні проблеми духовно-морального виховання студентської молоді. Наукові записки. Серія : «Психологія і педагогіка». 2013. № 23. С. 233–241.

Столбов В.Ф., Рубан І.В., Калачева В.В. Організація навчально-виховного процесу за дистанційною формою навчання. Системи обробки інформації. 2006. № 6. С. 121–123.

Шевченко Г.П. Виховання – процес людинотворчості, культуротворчості, духотворчості. Духовність особистості: методологія, теорія і практика. 2015. № 3 (66). С. 288–299.

Шевчук І.В. Студентська академічна група як об’єкт виховання на початковому етапі навчання у вищих економічних навчальних закладах : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.07. Київ, 2010. 24 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-14

Як цитувати

САГАН, Н., АНТИМИС, О., ЗАЯЦЬ, Л., КНЯЗЕВИЧ-ЧОРНА, Т., & МІСЬКІВ, В. (2022). ДОСВІД ОРГАНІЗАЦІЇ КУРАТОРСЬКОЇ РОБОТИ В МЕДИЧНИХ ВУЗАХ У ДИСТАНЦІЙНОМУ РЕЖИМІ. Acta Paedagogica Volynienses, 1(1), 198–203. https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.1.31

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 СПЕЦІАЛЬНА ОСВІТА