EXPERIENCE OF ORGANIZING CURATOR WORK IN MEDICAL HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS IN REMOTE MODE

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.1.31

Keywords:

distance learning, educational work, medical university, curatorial hour, organization of training

Abstract

Today has posed a challenge to humanity – the coronavirus pandemic. The main requirement is social distancing, which has forced higher education institutions to switch to distance learning. However, in medical school, distance learning is somewhat unjustified, as the basis of medical education is a professional orientation, which is important given that the self-awareness and competence of the medical student in the future will depend on health and possibly human life. Live communication with specialized patients is especially important. Communication with patients is somewhat difficult in distance learning. This is a significant disadvantage when studying medical disciplines on-line. The educational process is closely connected with educational activities focused on the formation of socially significant qualities, attitudes and values of the individual, and on creating favorable conditions for comprehensive harmonious, spiritual, intellectual and physical development, selfimprovement and creative self-realization of the future specialist. Training and education is an organic process of formation of professional competence of a specialist with a high level of culture and the formation of his personality. Innovative educational activities should be based on two approaches to modeling certain means of education: a combination of traditional forms of extracurricular activities, information and communication technologies and new means of transmitting information via the Internet, as well as the use of forms of youth involvement or other activity in modern mass media. In the conditions of distance learning, the following goals of educational work can be distinguished: educational work (conducting distance debates, discussions, lectures, etc.); educational and scientific work of students (distance curatorial hours on problems of the organization of training, success, etc.); individual work with students (diagnosing the level of professionalism of the student, prevention of negative phenomena and offenses among student youth, etc.).

References

Аніщенко О. Тренди освіти дорослих: реалії та перспективи. Науковий вісник Мелітопольського педагогічного університету ім. Богдана Хмельницького. Серія : «Педагогіка». 2015. № 1. С. 155–160.

Бистрова Ю.В. Інноваційні методи навчання у вищій школі. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2015. № 4. С. 19–21.

Гарань Н.С. Організаційно-виховна робота куратора академічної групи вищого навчального закладу. Педагогіка вищої та середньої школи. 2015. № 45. С. 1–7.

Гончаренко С. Український педагогічний словник. Київ : Либідь, 1997. 365 с.

Деонтологія та етика в клінічній практиці : навчальний посібник / С.І. Треумова та ін. Полтава : ТОВ «Фірма «Техсервіс», 2017. 376 с.

Пасмор Ю.В. Сучасні проблеми цифровізації в інноваційному суспільстві. Стратегії розвитку Харківської області на період 2021–2027 років : зб. наук. пр. за матеріалами круглого столу. м. Харків, 2020. С. 78–84.

Сіданіч І.Л. Актуальні проблеми духовно-морального виховання студентської молоді. Наукові записки. Серія : «Психологія і педагогіка». 2013. № 23. С. 233–241.

Столбов В.Ф., Рубан І.В., Калачева В.В. Організація навчально-виховного процесу за дистанційною формою навчання. Системи обробки інформації. 2006. № 6. С. 121–123.

Шевченко Г.П. Виховання – процес людинотворчості, культуротворчості, духотворчості. Духовність особистості: методологія, теорія і практика. 2015. № 3 (66). С. 288–299.

Шевчук І.В. Студентська академічна група як об’єкт виховання на початковому етапі навчання у вищих економічних навчальних закладах : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.07. Київ, 2010. 24 с.

Published

2022-04-14

How to Cite

САГАН, Н., АНТИМИС, О., ЗАЯЦЬ, Л., КНЯЗЕВИЧ-ЧОРНА, Т., & МІСЬКІВ, В. (2022). EXPERIENCE OF ORGANIZING CURATOR WORK IN MEDICAL HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS IN REMOTE MODE. Acta Paedagogica Volynienses, 1(1), 198–203. https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.1.31

Issue

Section

SECTION 2 SPECIAL EDUCATION