НАРОДНА ПІСНЯ ТА ЇЇ РОЛЬ У ПАТРІОТИЧНОМУ ВИХОВАННІ МОЛОДІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.5.12

Ключові слова:

народна музика, духовне виховання, національне й патріотичне виховання, духовність, духовно розвинена особистість, підростаюче покоління

Анотація

В статті наголошується на тому, естетичне виховання – це цілеспрямований, систематичний вплив на особистість з метою її естетичного розвитку, іншими словами формування творчої активності молодого покоління, здатного сприймати та оцінювати красу в мистецтві та навколо себе. Зазначається, що пізнання музичного мистецтва настільки багатогранне і своєрідне, що воно виділяється із загальної системи естетичного виховання як особлива його частина. Доведено, що з метою вирішення питань музично-естетичного виховання в молоді можна лише комплексним підходом, саме багатосторонній творчий розвиток дає потрібний позитивний результат та може глибоко зацікавити особистість дитини музичним мистецтвом, а саме народними піснями. Захоплення українськими автентичними народними піснями сприяє розвитку здібностей, сприймати, відчувати й розуміти прекрасне, помічати хороше і погане, творчо самовиражатись, долучаючись цим до різних видів художньої діяльності. Описано, що народний пісенний фольклор прищеплює молоді почуття краси, сприяє формуванню патріотизму та національну гордість за український народ. Доведено, що виховання засобами народної пісні не є ізольованим від загального естетичного виховання і є органічною частиною всебічного розвитку творчої особистості, займаючи чинне місце в музично-естетичному та національному вихованні молодого покоління. Зазначається, що українські автентичні народні пісні – невід'ємна частина народної художньої творчості, що існувала в основному, в усній формі і передавалась лише виконавськими традиціями. Народна музика, народна мелодія є виразом глибин колективної національної української народної свідомості через вплив на слухача. Наголошено на тому, що народна мелодія та музика володіє доступним та надзвичайно ефективними арсеналом засобів впливу на духовний та внутрішній світ молодого покоління. Акцентовано увагу на тому, що першочерговим завданням сучасного педагога-музиканта є залучення молоді до музичної творчості, формування в них моральних почуттів. Доведено, що сьогодні необхідно показати підростаючому поколінню красу музики, різноманітність музичних творів та образів. Духовно-моральне виховання підростаючого покоління за допомогою вивчення народної музики має стати пріоритетним напрямом діяльності сучасного закладу освіти.

Посилання

Вишневський О.І. Теоретичні основи сучасного українського виховання. Львів, 2000. 234 с.

Даник А. Вироблення у дітей позитивного ставлення до праці засобами української народної пісні. Мистецтво та освіта. 2003. № 7. С. 6–9

Концепція виховання дітей та молоді у національній системі освіти. Інформаційний збірник Міністерства освіти України. 1996. № 13. С. 5–6.

Кутова А. Національне виховання – джерело особистісного розвитку дитини. Київ. 2002. № 4. С. 3–5.

Матвієнко П. Живодайні джерела патріотизму. Київ. 2001. № 8. С. 12–13.

Осипець Р. Українська народна пісня – основа музичного виховання. Тернопіль. Мистецтво та освіта. 2003. № 4. С. 6–9.

Падалка О. С., Нісімчук А. С., Смолюк I. О., Шпак О. Т. Педагогічні технології. Київ. 1995.

Правдюк О. Нові записи повстанських пісень. Народна творчість та етнографія. Київ.1994. № 8 1. С. 51–56.

Семеног О. Стрілецькі та повстанські пісні. Народна творчість та етнографія. Київ. 1998. № 2. С. 2–3.

Ягупов В.В. Педагогіка : Навч. посібник. Київ. Либідь, 2002. 560 с.

Якубенко В. Від народознавство до свідомого патріотизму. Київ. Рідна школа. 2002. № 8. С. 12–13.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-18

Як цитувати

ПАВЛЮК, Н., МАЛАШЕВСЬКА, І., & НАУМЕНКО, М. (2023). НАРОДНА ПІСНЯ ТА ЇЇ РОЛЬ У ПАТРІОТИЧНОМУ ВИХОВАННІ МОЛОДІ. Acta Paedagogica Volynienses, (5), 69–73. https://doi.org/10.32782/apv/2022.5.12

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 3 СПЕЦІАЛЬНА ОСВІТА