ЕЛЕМЕНТИ ЕЙДЕТИКИ У СИСТЕМІ МОВЛЕННЄВОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.6.2

Ключові слова:

дошкільна лінгводидактика, дитина, дошкільник, мовленнєвий розвиток, ейдетика, дидактична гра

Анотація

У статті здійснено спробу обґрунтування й аналізу елементів ейдетики як дієвого засобу розвитку мовлення дітей дошкільного віку. Вагомість знання мови та вмілого послугування мовленням у сучасному світі не викликає заперечень. Саме тому актуальною постає проблема вмілого та своєчасного розвитку мовлення дітей-дошкільників як засобу самовираження, самоідентифікації, індивідуалізації та креативності особистості. Сучасна дошкільна лінгводидактика спрямована на формування комунікативно-мовленнєвої компетентності дитини, зокрема: здатності дитини виражати свої бажання та наміри; давати пояснення своїм діям і їх змісту за допомогою лінгвальних і екстралінгвальних засобів тощо. Саме тому актуальність проблеми розвитку мовлення дітей дошкільного віку обумовлюється потребою виховання особистості, здатної творчо і доречно використовувати мовленнєві засоби в різних життєвих ситуаціях, уміло презентувати себе, взаємодіяти з іншими комунікантами, реалізувати свою волю, ідеї та потреби. Мовленнєвий розвиток дитини – це головний інструмент встановлення контакту з соціумом. Адже самореалізація індивіда в соціумі безпосередньо залежить від рівня сформованості її комунікативної культури. Мовлення взаємопов’язане зі сприйняттям і мисленням, опосередковує весь технічний розвиток дитини дошкільного віку. Тому сучасна психолого-педагогічна наука акцентує увагу на ейдетиці (науці про образну пам’ять), можливості якої успішно використовують у світовій практиці для кращого запам’ятовування дітьми навчальної інформації. Використання дидактичних ігор та вправ з елементами ейдетики у освітньому процесі ЗДО є надзвичайно ефективним, до того ж, цікавим способом саморозвитку та формування мислення, пам’яті, мовлення, креативності дітей.

Посилання

Ейдос: веб-сайт: URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/%

Загадкові друдли як метод розвитку творчого мислення та мовлення дошкільнят: веб-сайт: URL: https://vsimosvita.com/zagadkovi-drudli-metod-rozvitku-tvorchogo-mislennya-ta-movlennya-doshkilnyat/

Методика ейдотехніки та її використання словесниками: веб-сайт: URL: https://svitppt.com.ua/ukrainskamova/metodika-eydotehniki-ta-ii-vikoristannya slovesnikami0.html

Мовленнєвий розвиток дошкільників: веб-сайт: URL: http://pryluky-dnz19.cn.sch.in.ua/metodichna_vitaljnya/metodichni_rekomendacii/movlennyevij_rozvitok/

Пащенко О. Асоціативне мислення. Дошкільне виховання. 2018. № 12. С. 16–17.

Пащенко О. Ейдетика в навчанні. Дошкільне виховання. 2010. № 5. С. 20–22.

Прийоми ейдетики у навчальній діяльності дошкільників: веб-сайт: URL: https://bilochka31.org.ua/priyomieydetiki-u-navchalniy-diyalnosti-doshkilnikiv/

Сеніна О.А., Лебеденко Л.Т. Розвиток пізнавальної сфери дітей дошкільного віку засобами ейдетики: навч. посіб. Запоріжжя. 2018. 29 с.

Що таке ейдетика та навіщо вона потрібна: веб-сайт: URL: https://flowacademy.com.ua/shho-take-ejdetika-tanavishho-vona-potrib/.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-02-28

Як цитувати

ФЕНКО, М., & МАЦЮК, З. (2023). ЕЛЕМЕНТИ ЕЙДЕТИКИ У СИСТЕМІ МОВЛЕННЄВОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ. Acta Paedagogica Volynienses, (6), 9–16. https://doi.org/10.32782/apv/2022.6.2

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 ДОШКІЛЬНА ОСВІТА