ДО ПИТАННЯ ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОЇ ПОЗИЦІЇ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ У ПЛОЩИНІ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2021.4.18

Ключові слова:

здоров’язбережувальна діяльність, здоров’язбережувальні технології, здоров’ятворчість, здоров’ятворча педагогічна діяльність, майбутній учитель, позиція, творча позиція

Анотація

У статті проаналізовано теоретичні аспекти формування творчої позиції майбутніх учителів у площині здоров’язбережувальної професійної діяльності. Актуалізовано необхідність підготовки креативних, самостій- них, ініціативних педагогів, здатних до реалізації творчого підходу в організації освітнього процесу, що сприяти- ме збереженню і зміцненню здоров’я школярів, вихованню у них культури здоров’я. Необхідною є підготовка педа- гогів зі сформованою творчою позицією як особистісно-професійною характеристикою. У площині проблемного поля дослідження поняття «творча позиція» здійснено логіко-семантичний аналіз категорії «позиція». Конста- товано міждисциплінарність, багатозначність представлення поняття «позиція» у науковому дискурсі. Творча позиція майбутніх учителів розглядається як складне і полікомпонентне особистісне утворення, що характе- ризується позитивним ставленням до майбутньої професійної здоров’язберігаючої діяльності, настановою на творчу працю, її емоційне сприйняття і задоволеність результатами, а також прагненням до розвитку осо- бистісних і професій них якостей у процесі спільної з дітьми творчої діяльності і вирішення нестандартних професійних ситуацій на підставі здоров’яформувального підходу. Відзначено, що результативність професійної здоров’язбережувальної діяльності потребує активного залу- чення студентів до здоров’язбережувального навчального процесу у закладі вищої освіти, формування у них активної позиції щодо зміцнення і збереження як власного здоров’я, так і здоров’я їхніх майбутніх вихованців (зокрема, через використання здоров’язбережувальних технологій інтерактивної взаємодії як головного напряму вирішення зазначених проблем). Згідно з логікою авторського задуму зроблено уточнення щодо дефініціювання й типології здоров’язбережувальних технологій, акцентовано на здоров’ятворчості, здоров’ятворчій педагогічній діяльності.

Посилання

Абаскалова Н.П., Зверкова А.Ю. Здоровьеориентированные педагогические технологии в системе непрерывного образования (на примерe метода проектов) : монография по проблеме сохранения здоровья. Новосибирск : Сибпринт, 2013.

Бєлєнька Г.В., Богініч О.Л., Машовець М.А. Здоров’я дитини – від родини. Київ : Богданова А.М., 2006.

Ващенко О., Свириденко С. Здоров’язберігаючі технології в загальноосвітніх навчальних закладах. Директор школи. 2010. № 20. С. 12–20.

Гончаренко М.С., Лупаренко С.Є. Поняття «валеопедагогіка» та «педагогічна валеологія» у психолого-педагогічній літературі. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2010. № 1 (3). С. 30–38.

Зязюн І.А. Педагогічна майстерність. Київ : Вища школа, 1997.

Ивин А.А. Философия : энциклопедический словарь. Москва : Гардарики, 2004.

Кремень В.Г. Енциклопедія освіти. Київ : Юрінком Інтер, 2008.

Курлянд З.Н., Осипова Т.Ю. Формування творчої педагогічної позиції майбутніх учителів у процесі професійної підготовки. Інноваційна педагогіка. 2019. № 19 (2). С. 17–22.

Лозинський В. Техніки збереження здоров’я. Київ : Главник, 2008.

Малярчук Н.Н. Культура здоровья педагогa (личностный и профессиональный аспекты) : дисс. докт. пед. наук ; Тюменский государственный университет. Тюмень, 2009.

Новолодская Е.Г. Креативная природа человека: феномен жизнетворчества и здравотворчества. Педагогическое образование в России. 2012. № 4. С. 18–26.

Носко М.О., Гаркуша С.В., Воєділова О.М. Здоров’язбережувальні технології у фізичному вихованні. Київ : Чалчинська Н.В., 2014.

Петровский А.В., Ярошевский М.Г. Психология : словарь. Москва : Политиздат, 1990.

Пріма Д.А. Теоретико-методичні засади формування професійної позиції майбутнього вчителя початкової школи : дис. докт. пед. наук ; Хмельницький національний університет. Хмельницький, 2020.

Рибалко Л.М. Здоров’язбережувальні технології в освітньому середовищі. Тернопіль : Осадца В.М., 2019.

Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии. Санкт-Петербург : Питер Ком, 1999.

Свириденко С., Ващенко О. Формування навичок здорового способу життя. Початкова освіта. 2007. № 16. С. 12–15.

Серьожникова Р.К. Формування творчого педагогічного потенціалу майбутнього викладача у процесі професійної підготовки в університеті : автореф. дис. докт. пед. наук ; Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського. Одеса, 2009.

Смирнов Н.К. Здоровьесберегающие образовательные технологии в современной школе. Москва : АПК и ПРО, 2002.

Яременко В., Сліпушко О. Новий тлумачний словник української мови (Т. 1–4). Київ : Аконіт, 1999.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-26

Як цитувати

ПРІМА, Р., & ПРІМА, Д. (2021). ДО ПИТАННЯ ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОЇ ПОЗИЦІЇ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ У ПЛОЩИНІ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Acta Paedagogica Volynienses, (4), 117–123. https://doi.org/10.32782/apv/2021.4.18

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА