ВПЛИВ МУЛЬТФІЛЬМІВ НА РОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.4.8

Ключові слова:

мультфільм, діти дошкільного віку, формування світогляду, заклади дошкільної освіти

Анотація

У статті обґрунтовується вплив мультфільмів як одного із найбільш значущих механізмів соціалізації дітей, що впливають на світосприйняття дошкільнят та формування системи їх ціннісних орієнтирів, які формують стереотипи поведінки та способи вирішення ситуацій, дають дитині уявлення про дружбу, взаємовиручку, взаєморозуміння. Виявлено можливість мультфільмів у вирішення наступних виховних завдань, таких як: формування світогляду; моральне виховання; естетичне виховання; трудове виховання. Визначено ряд позитивних та негативних моментів при перегляді мультфільмів: персонажі мультфільмів показують дитині різні способи взаємовідносин зі світом; через порівняння з улюбленими героями дитина вчиться сприймати себе позитивно, пересилувати свої страхи та труднощі, виробляти у собі повагу до оточуючих; діти набагато ефективніше уявляють картини світу, і цим починають розвивати у собі особистість, переймаючи ті чи інші якості персонажів; дитина майже всю інформацію сприймає як образ, у тому числі потім будується її модель світу. Обґрунтовано кілька ознак «шкідливого мультика»: головні герої мультфільму агресивні, вони прагнуть завдати шкоди оточуючим (наслідком перегляду такого мультфільму може стати прояв жорстокості, безжалісності, агресії дитиною у реальному житті); девіантна поведінка героїв мультфільму ніким не карається (наслідком перегляду може стати розхитування еталонів гарного та поганого вчинку, допустимої та неприйнятної поведінки); демонструються небезпечні для життя дитини форми поведінки, які у реальному житті просто небезпечні (наслідки перегляду таких прикладів для наслідування може обернутися для дитини зниженням порога чутливості до небезпеки, отже потенційними травмами); транслюються форми нестандартної статево-рольової поведінки (перегляд подібних сцен може мати бажання демонстровану поведінку спробувати на собі); неповажне ставлення до людей, тварин, рослин; використовуються несимпатичні, потворні герої. З метою вивчення деяких аспектів включення мультиплікаційних фільмів до змісту виховної та освітньої діяльності з дітьми дошкільного віку, було проведено анкетування вихователів та батьків.

Посилання

Білоус О. Діти – найвимогливіша й найбеззахисніша телевізійна аудиторія. Телевізійна журналістика. Львів, 2000. № 6. С. 72–88.

Вакуленко О. Засоби масової інформації як особливий чинник впливу на формування способу життя особистості. Соціальний працівник. 2005. № 9. С. 14–18.

Демченко С. В. Медіаполітична система в сучасній Україні : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня, канд. пол. наук : спец. 23.00.02. «Політичні інститути та процеси». Дніпропетровськ, 2004. 22 с.

Дорошевіч О. А. Критичне ставлення дитини до медіа насильства як складова її медіакультури. Вісник психології та педагогіки. 2012. № 9. С. 31–46.

Кепканова О. І. Вплив медіа-середовища на формування дитини. Психолог. 2008. № 5. С. 67–70.

Масол Л. Формування естетичного смаку засобами телебачення і радіо. Шкільний світ. 2003. № 38. С. 34–41.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-23

Як цитувати

ШИНКАРЕНКО, В., КЛІМОВА, Л., МАЗУР, І., & МІХІНА, Н. (2022). ВПЛИВ МУЛЬТФІЛЬМІВ НА РОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ. Acta Paedagogica Volynienses, (4), 48–53. https://doi.org/10.32782/apv/2022.4.8

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 ДОШКІЛЬНА ПЕДАГОГІКА