АНАЛІЗ СТАНУ СФОРМОВАНОСТІ ЕСТЕТИЧНОЇ КУЛЬТУРИ У СТУДЕНТІВ ПЕДАГОГІЧНИХ ТА МИСТЕЦЬКИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ЗАСОБАМИ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.4.23

Ключові слова:

естетична культура, студенти педагогічних та мистецьких спеціальностей, образотворче мистецтво, діагностичні методики

Анотація

Проблема формування естетичної культури студентів педагогічних та мистецьких спеціальностей – майбутніх педагогів відноситься до числа найбільш актуальних в сучасній педагогічній науці. Естетична вихованість педагога, його професійна компетенція в цій області є важливим фактором підвищення рівня духовно-естетичного розвитку підростаючого покоління. У статті подано констатувальний етап педагогічного експерименту з формування естетичної культури у студентів педагогічних та мистецьких спеціальностей засобами образотворчого мистецтва. З’ясовано, що процес формування естетичної культури особистості відбувається через організовані та самостійні випадкові зустрічі з творами мистецтва. Через постійний контакт людини з мистецтвом стає можливим зростання художньо-естетичної потреби, а вагомим показником її розвитку є обсяг часу, приділений саме мистецтву. Розкрито мотиви, які зумовлюють студентів займатися художньою діяльністю, ми попросили їх вибрати три основні мотиви із запропонованих варіантів і розташувати їх за рейтингом. Було встановлено, що кожна культурна епоха має своїх культурних діячів, філософів, відомих музикантів, письменників, художників, що розбудували естетичні теорії, поняття, внесли значний доробок у розвиток культури та мистецтва. Тому важливо, які культурні епохи, діячі мистецтва та мистецькі напрямки й течії відомі студентам. Це дасть змогу визначити, на якому рівні сформований художньо-естетичний кругозір студентів на певному етапі. Зазначено, що істотне значення в розвитку естетичної культури студентів має здатність до логічного оперування естетичними категоріями. Серед основних парних естетичних категорій виокремлюють прекрасне і потворне, піднесене та низьке, трагічне й комічне тощо.

Посилання

Зайцева І. Є. Розвиток естетичної культури майбутніх учителів засобами театрального мистецтва : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 /Нац. пед. ін-т ім. М. П. Драгоманова. К., 2001. 217 с.

Нечепоренко М. В. Формування естетичної культури студентів класичних університетів : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 /Харків. нац. пед. ун-т ім. Т. С. Сковороди. Х., 2005. 23 с.

Сідорова І. С. Формування естетичної культури студентів педагогічних університетів у позааудиторній художній діяльності: метод. рекомендації /Вінницький держ. пед. ун-т. Вінниця : ПП Балюк, 2012. 40 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-23

Як цитувати

ПОТАПЧУК, Т., БАЙ, І., & КУЗЕНКО, П. (2022). АНАЛІЗ СТАНУ СФОРМОВАНОСТІ ЕСТЕТИЧНОЇ КУЛЬТУРИ У СТУДЕНТІВ ПЕДАГОГІЧНИХ ТА МИСТЕЦЬКИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ЗАСОБАМИ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА. Acta Paedagogica Volynienses, (4), 147–153. https://doi.org/10.32782/apv/2022.4.23

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 3 СПЕЦІАЛЬНА ОСВІТА