ВЗАЄМОДІЯ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ТА СІМ’Ї ЯК ОСНОВА ПЕДАГОГІКИ ПАРТНЕРСТВА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2023.3.1

Ключові слова:

сім’я, родина, заклад дошкільної освіти, взаємодія, партнерство.

Анотація

Роль сім’ї у суспільстві незрівнянна за своєю силою ні з будь-якими іншими соціальними інститутами, адже саме в сім’ї формується і розвивається особистість, відбувається оволодіння нею соціальними ролями, необхідними для щасливого життя в суспільстві. Сім’я є першим мікросередовищем, у якому дитина розвивається, формується, виховується, навчається. У родинному колі створюється природне середовище для фізичного, духовного, інтелектуального, культурного, соціального розвитку дитини, її матеріального забезпечення. Дошкільний вік можна вважати тим періодом у житті дитини, коли вона практично щодня відкриває для себе щось нове та особливо активно пізнає навколишнім світ з його різноманіттям людських відносин, явищ і діяльності дорослих. Проте, соціально-педагогічні дослідження умов сімейного виховання, а також практика роботи сучасних закладів дошкільної освіти переконливо доводять, що батькам необхідна допомога спеціалістів-педагогів, спрямована на підвищення їхньої педагогічної культури, на створення в сім’ї та ЗДО середовища, яке сприяло б емоційному збагаченню дитини, її морально-духовному становленню. Ефективна взаємодія сучасного закладу дошкільної освіти та сім’ї можлива тоді, коли й ті, й інші усвідомлюють, що в них єдина мета – всебічний та гармонійний розвиток дитини. Забезпечити таку взаємодію можливо лише спільними зусиллями на засадах партнерства. У статті аналізуються різні трактування терміну «партнерство». Розглянуті принципи на яких ґрунтується педагогіка партнерства. Охарактеризовані функції, які виконує сучасна сім’я. Описані класичні форми взаємодії закладу дошкільної освіти і сім’ї. Визначено умови ефективного партнерства ЗДО та сім’ї.

Посилання

Запорожцева Ю. С. Взаємодія вчителів та батьків на шляху формування в учнів готовності до самореалізації основні принципи та критерії ефективного партнерства учасників освітнього процесу. «Педагогіка партнерства як основа розвитку суб’єктів освітньої діяльності в умовах нової української школи»: збірник науково-методичних матеріалів конференції (Житомир, 2019 р.) с. 29

Про дошкільну освіту: Закон України від 11 липня 2001 р. № 2628-ІІІ / Верховна Рада України. URL: https:// zakon.rada.gov.ua/laws/show/2628-14#Text

Семенова Н. І. Формування здорової особистості дитини старшого дошкільного віку у взаємодії закладу дошкільної освіти та сім’ї : монографія / Н. І. Семенова. Луцьк : ПВД «Твердиня», 2018. 256 с.

Семенова Н., Лаврів Х., Бондарук Д. Взаємодія дошкільного установи та сім'ї у вихованні особистості дитини дошкільного віку як психолого-педагогічна проблема. Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. РОЗДІЛ І. Теорія виховання. 2017. Вип. 2 (351). С. 19–29.

Як створити внутрішню систему забезпечення якості освіти. Електронний порадник для директора ЗДО. URL: Порадник – результат державно-приватно-громадського партнерства – Як створити внутрішню систему забезпечення якості освіти (mcfr.ua)

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-26

Як цитувати

АЛЕНДАРЬ, Н., & СЕМЕНОВА, Н. (2023). ВЗАЄМОДІЯ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ТА СІМ’Ї ЯК ОСНОВА ПЕДАГОГІКИ ПАРТНЕРСТВА. Acta Paedagogica Volynienses, (3), 3–9. https://doi.org/10.32782/apv/2023.3.1

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 ДОШКІЛЬНА ОСВІТА

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають