ФОРМУВАННЯ МОНОЛОГІЧНОГО МОВЛЕННЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ЗАСОБОМ МЕДІАОСВІТИ НА МАТЕРІАЛІ СИНТАКСИСУ ПРОСТОГО РЕЧЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32782/apv/2024.3.7Ключові слова:
медіаосвіта, монологічне мовлення, медіаконтент, синтаксис, інтонація, розвиток мовлення, літературні зразкиАнотація
У статті обґрунтовано медіаконтент синтаксису простого речення, який варто використовувати у початковій школі з метою формування монологічного мовлення учнів. Подано визначення та літературні приклади синтаксису простого речення, які є доступними для дітей молодшого шкільного віку та, які варто використовувати в освітньому медіаконтенті. Обґрунтовано морально-естетичний вплив прикладів з класичної української літератури, які слугують мотиваційним матеріалом для створення монологічних висловлювань учнів. Подаються рекомендації щодо інтонаційної правильності вимови простих речень, які варто враховувати при внесенні в освітній медіаконтент. Визначено методику роботи над інтонацією, яка має важливе значення в процесі створення учнівських монологічних висловлювань. Поданий у статті методичний матеріал сприяє засвоєнню учнями початкової школи структури речення і найважливіших синтаксичних понять: зв’язок між словами в реченні, граматична основа речення, головні і другорядні члени речення. Доведено, що описане засвоєння синтаксичної термінології та застосування набутих знань і вмінь із синтаксису в практиці монологічного мовлення є надзвичайно ефективним і для розвитку емоційно-моральних почуттів учня. Репрезентований у статті матеріал має на меті допомогти ефективно організувати роботу з опанування нормами граматичної структури рідної мови, збагатити мовлення різноманітними способами і формами висловлення думки, піднести рівень розвитку мовлення учнів початкових класів.
Посилання
Вітюк В. Наукові основи формування правописної компетентності майбутніх учителів Нової української школи: Монографія. Київ: Інтерсервіс, 2020. 424 с.
Вознесенська О., Сидоркіна М. Медіатворчість як складова сімейної медіаосвіти: використання ресурсів арт-терапії. Міжнародна науково-практична Інтернет-конференція «Медіаосвіта – пріоритетний напрям в освіті ХХІ століття: проблеми, досягнення і перспективи», 2013. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://aup.com.ua/uploads/Zbirnuk_Harkiv.pdf#page=21
Кросмедіа: контент, технології, перспективи: колективна монографія / за заг. ред. д. н. із соц. ком. В.Е. Шевченко; Інститут журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка. К.: Кафедра мультимедійних технологій і медіадизайну Інституту журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка, 2017. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://journlib.univ.kiev.ua/mono/cross.pdf
Паламар, Світлана Павлівна та Нежива, Людмила Львівна (2020) Методична модель застосування доповненої реальності на уроках читання в початковій школі. Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка., 34 (2). с. 6–13.
Сіранчук Н.М. Формування лексичної компетентності в учнів початкових класів на уроках української мови : Монографія. Київ: «Центр учбової літератури», 2017. 288 с.