ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКИЙ МЕХАНІЗМ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2021.5.8

Ключові слова:

фінансування, фінансове забезпечення, механізм, фінансовий механізм, господарський механізм, діяльність, фінансування, заклад дошкільної освіти

Анотація

У статті проаналізовано різні наукові проблеми щодо дослідження дефініцій фінансового механізму закладу дошкільної освіти. На основі аналізу наукової літератури висвітлено змістове наповнення сутності фінансово-господарського механізму закладу дошкільної освіти. Автором проаналізовано різні підходи до визначення понять «фінансування», «механізм», «фінансовий механізм», «господарський механізм». З’ясовано, що під фінансовим механізмом розглядають сукупність умов, форм і методів створення, розподілу і використання фінансових коштів установами й органами управління освітою з метою забезпечення сприятливого становища для розвитку системи освіти. Розуміння фінансово-господарського механізму має на меті забезпечення систематичного надходження й ефективного використання фінансових ресурсів, дотримання розрахункової і кредитної дисципліни, досягнення раціонального співвідношення власних і залучених коштів, фінансової стійкості з метою ефективного функціонування закладу, а господарський механізм означає певний спосіб організації і функціонування економічної життєдіяльності країни, галузі, підприємства, а отже, і навчального закладу. Господарський механізм можна визначити як спосіб господарювання, сукупність форм, методів та інструментів управління. Досліджено, що для ефективного фінансування закладів дошкільної освіти потрібні добре вдосконалена система планування і техніка розподілу бюджетних коштів. Визначено, що формами фінансування державою закладів дошкільної освіти є: пряме фінансування на основі кошторисної вартості або нормативів; додаткові асигнування за окремими програмами, заходами; дотації або субвенції з метою вирівнювання диспропорцій між територіями; фінансування специфічних програм. З огляду на власні міркування та наукову літературу автором обґрунтовано, що фінансово-господарський механізм складний і утворює єдність таких взаємопов’язаних між собою елементів (підсистем), як економічний, правовий і організаційний. Досліджено, що фінансово-господарський механізм складний і утворює єдність таких взаємопов’язаних між собою елементів (підсистем), як економічний, правовий і організаційний.

Посилання

Афонов Р.П. Теоретичні підходи до формування механізму управління промисловим підприємством. Причорноморські економічні студії. 2018. Вип. 36. Ч. 1. С. 186–192.

Бюджетний кодекс України від 21.06.2001 р. № 2542-III. Відомості Верховної Ради України. 2001. Ст. 88–89. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2456-17

Комплексне дослідження стану системи дошкільної освіти України А. Горський та. ін. Аналітичний звіт за результатами дослідження. Київ, 2013. 115 с.

Кузьменко Ю.А. Аналіз досвіду формування готовності фахівців різного профілю до фінансово-економічної діяльності. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. редкол. : Т.І. Сущенко (гол. ред.) та ін. Запоріжжя : КПУ, 2018. Вип. 58–59 (111–112). С. 504–514.

Мельник Л.Л. Господарський механізм у системі ринкової економіки. Економіка та держава. 2012. № 6. С. 19–21.

Мочерний С. Предмет економічної теорії. Економіка України. 2003. № 10. С. 4–10.

Олексюк Н.В. Фінансова політика та економічне регулювання. Наукові праці НДФІ. 2006. № 4 (37). С. 73–80.

Дем’яненко М., Лузан Ю., Каблук П. Фінансовий словник-довідник. Харків : IAE YAAH, 2003. 554.

Чухно А. Господарський механізм та шляхи його вдосконалення на сучасному етапі. Економіка України. 2007. № 3. С. 60–67.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-30

Як цитувати

СМОЛЮК, С. (2021). ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКИЙ МЕХАНІЗМ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. Acta Paedagogica Volynienses, (5), 49–53. https://doi.org/10.32782/apv/2021.5.8

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 ДОШКІЛЬНА ОСВІТА