ІНФОРМАТИЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ У СВІТЛІ ПЕДАГОГІЧНИХ ДИСКУСІЙ
DOI:
https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.2.14Ключові слова:
інформатизація освіти, освітній процес, інформаційна криза, організації освітнього процесу, розвивальна роль освітнього процесуАнотація
У статті наголошується на важливості інформатизації освіти як для системи освіти України, так і для інноваційного розвитку суспільства загалом. Розглянуто деякі аспекти становлення інформаційного суспільства та його вплив на новітню філософію освіти. Акцентується увага на тому, що, окрім позитивних моментів інформатизації навчання, прогнозуються і деякі небезпечні тенденції, а саме: інформаційні технології можуть зруйнувати приватне життя людей та організацій, багатьом людям важко адаптуватися до середовища нового суспільства, освоїти значний пласт інформації, адаптуватися до її швидких змін тощо. Проаналізовано основні завдання, які ставить сучасне інформаційне суспільство перед закладами освіти щодо навчання та виховання особистості. Розглянуто погляди вчених на проблему дослідження, зокрема М.А. Данілова, який вбачав суть навчання в тому, щоб учні опановували основи знань, в яких сконцентрований людський досвід, у створенні для цього умов, що сприяли б розвитку всіх здібностей і нахилів молоді. М.А. Данілов розробив принципово іншу, гуманістичну за своєю суттю, концепцію «правильного», «успішного», «плідного» навчання, заснованого на суб’єктно-суб’єктних відносинах, коли здійснюється активна діяльність вчителя, зайнятого обдумуванням, поясненням нових питань, виконанням вправ, розв’язанням завдань. Доведено, що інформатизація освіти матиме необхідний соціальний та економічний ефект лише за умови, що створювані і впроваджувані інформаційні технології не стануть стороннім елементом у традиційній системі освіти, а будуть природним чином інтегровані в неї, поєднуючись з традиційними технологіями навчання.
Посилання
Бабанський Ю.К. Оптимізація навчально-виховного процесу. Київ, 1982. 192 с.
Данілов А.Д. Теоретичні основи та методи фундаментальних педагогічних досліджень. Москва, 1972. 324 с.
Зязюн І.А. Краса педагогічної дії : навчальний посібник. Київ, 1997. 302 с.
Ільїна Т.А. Педагогіка. Москва : Освіта, 1984. 496 с.
Скаткін М.М. Проблеми сучасної дидактики. Москва, 1990. 96 с.
Педагогіка / під ред. В.А. Сластьоніна. Москва, 2004. 576 с.
Ракитов А.И. Філософія комп’ютерної революції. Київ : Політична література, 2000. 242 с.
Урсул А.Д. Інформатизація суспільства. Київ, 1999. 97 с.