ПІДГОТОВКА МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ДО ВИКОРИСТАННЯ САМОМЕНЕДЖМЕНТУ В ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН
DOI:
https://doi.org/10.32782/apv/2022.3.10Ключові слова:
підготовка майбутнього педагога, педагогічні дисципіліни, вчитель початкової школи, самоменеджмент.Анотація
Обґрунтовуючи актуальність дослідження, авторами статті акцентується на важливості Концепції Нової української школи, як однієї із найбільш успішних реформ в галузі освіти останнього десятиліття. Сутність структурних та змістовно-процесуальних змін чітко відображено у формулі Нової української школи. Реалізація цієї формули є спільною справою держави, органів місцевого самоврядування, громадськості, батьків, школярів та педагогів. Особлива місія в даному процесі відводиться педагогу. Сучасний вчитель покликаний бути інноватором, фасилітатором, провідником ідей педагогіки партнерства. Здійснити це може людина здатна постійно навчатися, адекватно реагувати на виклики часу, впроваджувати новації, успішно управляти освітнім процесом та власною діяльністю. Забезпечити це, на нашу думку, можна за умови оволодіння сучасним видом менеджменту – самоменеджментом. Підготувати педагога до реалізації самоменеджменту можливо в процесі вивчення педагогічних дисциплін, реалізувавши запропоновану авторами статті структурно-функціональну модель підготовки майбутнього вчителя початкової школи до даного виду діяльності. Розроблена модель представлена метою, завданнями, методологічними підходами, принципами, функціями, структурними компонентами самоменеджменту, напрямами, методами, формами, етапами підготовки, критеріями та показниками сформованості досліджуваного феномену та результатом. Мета роботи полягає у теоретичному обґрунтуванні та розробці структурно-функціональної моделі підготовки майбутнього вчителя початкової школи до самоменеджменту в процесі вивчення педагогічних дисциплін. Методологічною основою дослідження є наукові підходи (діяльнісний, компетентнісний, системний, пракселогічний), праці науковців із самоменеджменту і комплекс теоретичних та емпіричних методів дослідження. Наукова новизна дослідження полягає в розробці структурно-функціональної моделі підготовки майбутнього вчителя початкової школи до самоменеджменту в процесі вивчення педагогічних дисциплін. Висновки. Підготовка майбутніх педагогів до самоменеджменту в процесі вивчення педагогічних дисциплін є актуальною та недостатньо дослідженою проблемою. Для її реалізацію авторами дослідження запропоновано структурно-функціональну модель підготовки майбутніх педагогів до даного виду діяльності.
Посилання
Бабко Т.М. Технологія самоменеджменту як важливий чинник підготовки керівника освітнього закладу. URL.: (дата звернення: 30.04.2022).
Білик Н.І., Галич О.Г. Роль самоменеджменту в особистому розвитку вчителя.URL: http://dspace.tnpu.edu.ua/ bitstream/123456789/16540/1/scientific_heritage.pdf (дата звернення: 20.04.2022).
Колпаков В.М. Самоменеджмент як фактор підготовки людини до життя в сучасному суспільстві. Вісник післядипломної освіти. 2014. № 12. С. 90‒104.
Колпаков В.М. Самоменеджмент : навч. посіб. для студ. ВНЗ. Київ : ДП «Видавничий дім «Персонал», 2008. 528 с.
Лугова В. М., Голубєв С.М. Основи самоменеджменту та лідерства. URL: http://surl.li/chvst (дата звернення: 20.04.2022).
Лукашевич М.П. Теорія і практика самоменеджменту. Київ : МАУП, 2010. 225 с.
Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи. URL.: https://mon.gov.ua/ storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf (дата звернення: 20.04.2022).
Олійник І.В. Самоменеджмент як технологія професійного саморозвитку та дослідницької компетенції майбутніх докторів філософії. URL: https://pedpsy.duan.edu.ua/images/PDF/2020/2/28.pdf (дата звернення: 20.04.2022).
Остапйовський І.Є., Остапйовська Т.П. Розвиток самоменеджменту у педагогічній спадщині В.О. Сухомлинського. Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Серія: Педагогічні науки., 2018. № 2(375). С. 18–24. 10. Штепа О. Самоменеджмент: процесуальна і диспозиційна харакетристика. Соціогуманітарні проблеми людини. 2010. № 4. С. 224–235