ГОТОВНІСТЬ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДО РЕАЛІЗАЦІЇ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2023.2.9

Ключові слова:

академічна доброчесність, майбутні педагоги, готовність до впровадження академічної доброчесності

Анотація

Академічна доброчесність є актуальною глобальною проблемою. Її реалізація здійснюється на мега рівні (в діяльності міжнародних спільнот, форумів ( Міжнародний центр академічної доброчесності та ін.), макрорівні (рівень держави), мезорівні (регіональному рівні), мікрорівні (окремих організацій, структурних підрозділів, академічних спільнот, учасників освітнього процесу ). Успішність втілення чеснот академічної доброчесності у великій мірі залежить від рівня готовності майбутніх педагогів до даного виду діяльності. Цю готовність ми розглядаємо як складне системне утворення, представлене цінностями, мотивами, знаннями, якостями та уміннями впроваджувати академічну доброчесність у майбутній професійній діяльності. Структуру такої готовності складають наступні компоненти: цінніснно-мотиваційний, когнітивний, особистісний, діяльнісний. Мета роботи. За результатами аналізу наукових джерел обґрунтувати сутність та структуру готовності майбутніх педагогів до впровадження академічної доброчесності у професійній діяльності. Методологічною основою дослідження є нормативно-законодавче забезпечення академічної доброчесності, праці вчених із даної проблематики, системний, діяльнісний та компетентністний підходи, а також методи аналізу, синтезу, узагальнення та абстрагування. Наукова новизна дослідження полягає в обґрунтуванні сутності готовності майбутніх педагогів до впровадження академічної доброчесності у професійній діяльності та визначенні її структурних компонентів, а саме: цінніснно- мотиваційного, когнітивного, особистісного і діяльнісного. Висновки. За результатами дослідження встановлено, що академічна доброчесність є актуальною проблемою як в українському, так і світовому освітньому просторі. Її реалізація відбувається в діяльності міжнародних спільнот, форумів (мегарівень); діяльності держави (макрорівень); за участі регіонів (мезорівень); діяльності окремих організацій, структурних підрозділів, академічних спільнот, учасників освітнього процесу (мікрорівень). Готовність майбутніх педагогів до реалізації досліджуваного феномену ми розглядаємо як складне системне утворення, представлене цінностями, мотивами, знаннями, якостями та уміннями впроваджувати академічну доброчесність у майбутній професійній діяльності. Структуру такої готовності складають наступні компоненти: цінніснно-мотиваційний, когнітивний, особистісний, діяльнісний.

Посилання

Бартків О. Готовність педагога до інноваційної професійної діяльності. Проблеми підготовки сучасного вчителя. 2010. № 1. С. 52–58.

Гавриш І.В. Теоретико-методологічні основи формування готовності майбутніх учителів до інноваційної професійної діяльності : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04. Xарків, 2006. 475 с.

Гаркуша С.В. Поняття та компоненти професійної готовності майбутніх учителів до педагогічної діяльності. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Педагогічні науки. 2013. Вип. 110. С. 198–201.

Гончаренко С.У. Український педагогічний енциклопедичний словник. Видання друге доповнене і виправлене. Рівне : Волинські обереги, 2011. 552 с.

Закон України Про освіту № 2145-VIII, від 05.09.2017. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145–19#Text (дата звернення 20. 05. 2023).

Кодекс академічної доброчесності Волинського національного університету імені Лесі Українки. URL: http://ra.vnu.edu.ua/wp-content/uploads/2022/03/Kodeks-akademichnoyi-dobrochesnosti.pdf (дата звернення 11.05. 2023).

Положення про Комітет з етики наукових досліджень Волинського національного університету імені Лесі Українки. URL: http://ra.vnu.edu.ua/wp-content/uploads/2022/03/Komitet-z-etyky-naukovyh-doslidzhen.pdf (дата звернення 15. 05. 2023).

Положення про систему запобігання та виявлення академічного плагіату у науково-дослідній діяльності здобувачів вищої освіти і науково-педагогічних працівників Волинського національного університету імені Лесі Українки. URL: http://ra.vnu.edu.ua/wp-content/uploads/2022/11/polozhennya_antyplagiat.pdf (дата звернення 18.05.2023).

Староста В. І. Готовність майбутніх учителів до педагогічної діяльності: сутність, структура. URL: https: //www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=5923 (дата звернення 10.05. 2023).

Фундаментальні цінності академічної доброчесності. Пер. з англ. / Міжнародний центр академічної доброчесності. 2019. 39 с. URL: https://www.donnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/8/2019/08/Fundam.czinnosti-Akad.dobroch_.pdf (дата звернення 08.05. 2023).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-14

Як цитувати

ОСТАПЙОВСЬКИЙ, І., & ОСТАПЙОВСЬКА, Т. (2023). ГОТОВНІСТЬ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДО РЕАЛІЗАЦІЇ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ. Acta Paedagogica Volynienses, (2), 58–62. https://doi.org/10.32782/apv/2023.2.9

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають