АКТИВІЗАЦІЯ МОВЛЕННЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗАСОБАМИ МОВЛЕННЄВИХ ЗАРЯДОК НА ЗАНЯТТЯХ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.2.15

Ключові слова:

іншомовна мовленнєва діяльність, комунікація, мотивація, мовленнєва зарядка, аудіювання, читання, письмо, говоріння, здобувачі вищої освіти.

Анотація

У статті висвітлено проблему взаємопов’язаного навчання, яке передбачає паралельне та збалансоване поєднання усіх видів мовленнєвої діяльності (аудіювання, говоріння, читання, письмо) на основі спільного мовного матеріалу у послідовно-часовому співвідношенні з урахуванням мотиваційних факторів, здатних активізувати та стимулювати мовну атмосферу на заняттях з англійської мови. Відомо, що викладач є ініціатором створення іншомовного середовища, що активізує мовленнєву діяльність. Адже іншомовне комунікативне середовище характеризується колективною комунікативною діяльністю студентів і створенням ситуацій успіху, суб’єкт-суб’єктними взаєминами між викладачем і студентом, систематичним іншомовним спілкуванням. Доречність підібраного навчального матеріалу також слугує однією із передумов активізації іншомовної діяльності. Доведено, що серед розмаїття, методів, форм, завдань, вправ чільне місце в процесі вивчення іноземної мови займають мовленнєві руханки, зарядки, або warmers. Cаме вони в потрібний момент стимулюють, активізують мовленнєву діяльність студентів на усіх рівнях вивчення мови. Мовленнєва зарядка (warm up, warmer) є одним із важливих етапів уроку іноземної мови, який здатен ввести учнів в іншомовну атмосферу та стимулювати їх подальшу роботу. Різні види такої мовленнєвої зарядки урізноманітнюють урок. Викладач може ставити запитання, заохочувати учнів до парної або групової роботи, вивчати короткі вірші або пісні, складати діалоги, працювати з ілюстраціями, ідіомами, грати, використовувати друковані завдання. На основі підручників «Prepare. Studentʼs book and Teacherʼs book from Cambridge University Press», орієнтованих на розвиток всіх видів мовленнєвої діяльності студентів за принципом їх взаємопов’язаного навчання, розглянуто алгоритм роботи з мовленнєвими зарядками (warmer, cooler) на занятті з англійської мови за темою «Staying healthy».

Посилання

Байдак Л. І. Взаємопов’язане навчання видам мовленнєвої діяльності при викладанні іноземної мови у нелінгвістичному виші. URL: http://repo.snau.edu.ua/bitstream/Bвзаємопов’язане навчання видам мовленнєвої діяльності при викладанні іноземної мови у нелінгвістичному виші.pdf (дата звернення: 30.04.2022).

Безух Ю. С. Активізація іншомовної мовленнєвої діяльності майбутнього вчителя початкової школи. URL: https://www.psyh.kiev.ua/Безух Ю.С. Активізація іншомовної мовленнєвої діяльності майбутнього вчителя початкової школи. (дата звернення: 29.04.2022).

Шендерук О. Б., Пермінова В. А. Шляхи підвищення мотивації мовленнєвої діяльності студентів на заняттях англійської мови. URL:

Kosta J., Williams M. Prepare. Student’s book. A2. Level 3. Cambridge: Cambridge University Press. 2nd edition, 2019. 166 p.

Rimmer W. Prepare. Teacher’s book. A2. Level 3. Cambridge: Cambridge University Press. 2nd edition, 2019. 308 p.http://www.rusnauka.com/Pedagogica/5_84264.doc.htm (дата звернення: 29.04.2022).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-10

Як цитувати

ОЛИНЕЦЬ, Т. (2022). АКТИВІЗАЦІЯ МОВЛЕННЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗАСОБАМИ МОВЛЕННЄВИХ ЗАРЯДОК НА ЗАНЯТТЯХ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ. Acta Paedagogica Volynienses, (2), 108–115. https://doi.org/10.32782/apv/2022.2.15

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА