ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ВИХОВНОЇ РОБОТИ: СУТНІСТЬ ТА СТРУКТУРА
DOI:
https://doi.org/10.32782/apv/2021.2.2Ключові слова:
професійна підготовка, вчитель, виховна робота, професійна підготовка вчителя до організації виховної роботи, структура професійна підготовка вчителя до організації виховної роботиАнотація
У статті подано теоретичний аналіз сутності та структурних компонентів професійної підготовки вчите- ля до організації виховної роботи в закладі освіти. Актуальність проблеми обумовлена вирішенням завдань підго- товки майбутніх педагогічних працівників, здатних виховувати громадянина України, патріота, інтелектуально розвинену, духовно і морально зрілу особистість, готову протистояти викликам глобалізації життя. Мета статті полягає в обґрунтуванні сутності та структурних компонентів професійної підготовки вчи- теля до організації виховної роботи зі школярами. Реалізація передбачала розв’язання завдань: 1) розкрити сут- ність виховної роботи та підготовки вчителя до організації виховної роботи; 2) обґрунтувати компоненти про- фесійної підготовки вчителя до організації виховної роботи в закладі освіти. Виховну роботу розглянуто як цілеспрямовану систему виховних справ, які мають на меті формування високо та всебічно-розвиненої особистості з власними цінностями, креативним мисленням, відповідальністю, інтереса- ми й настійними прагненнями щодо їх задоволення. Професійну підготовку майбутнього вчителя до організації виховної роботи схарактеризовано як цілеспрямо- ваний процес оволодіння загальними та фаховими компетентностями організації та проведення виховних справ у закладах освіти. А професійну готовність майбутніх вчителів до організації виховної роботи – як сформоване інтегральне ціннісно-особистісне утворення, яке забезпечує професійний розвиток особистості студента через свідоме гармонійне поєднання знань, умінь, навичок, досвіду продуктивної організації виховної роботи з учнями, сприяє успішній комунікації з суб’єктами виховної роботи та включає здатність до постійного професійного самовиховання, самовдосконалення, самовираження в сфері організації виховної роботи. У структурі професійної підготовки вчителів до організації виховної роботи з учнями виокремлено мотиваційну,когнітивну, діяльнісну та рефлексивну складові.
Посилання
Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів. URL: http://old.mon.gov.ua/images/files/pozashkilna/1243.doc.
Твердохліб Т.С. Педагогічна майстерність класного керівника в організації виховної роботи : навч.-метод. посіб. Харків : ХНПУ ім. Г.С. Сковороди, 2017. 154 с.
Енциклопедія освіти / Академія пед. наук України; головний редактор В.Г. Кремінь. Київ : Юрінком Інтер, 2008. 1040 с.
Великий тлумачний словник сучасної української мови / уклад. і голов. ред. В.Т. Бусел. Київ ; Ірпінь : ВТФ «Перун», 2004. 1728 с.
Вайнола Р.Х. Педагогічні засади особистісного розвитку майбутнього соціального педагога в процесі професійної підготовки : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра. пед. наук : спец. 13.00.04. Київ, 2009. 46 с.
Абдуллина О.А. Общепедагогическая подготовка учителя в системе высшего образования. Mосква : «Просвещение», 1990. 141 с.
Гусак Л.Є. Теоретичні і методичні основи підготовки майбутніх учителів до асоціативного навчання іноземних мов учнів початкової школи: дис. докт. пед. наук : спец. 13.00.04. Київ, 2014. 43с.
Фіцула М.М. Педагогіка вищої школи : навч. посіб. Київ : Академвидав, 2006. 352 с.
Волкова Н.В. Педагогіка : посібник для студентів вищих навчальних закладів. Київ : Академія, 2002. 576 с.
Денисенко А.О. Організація моніторингу виховної системи вищих педагогічних навчальних закладів : дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.01. Харків, 2008. 220 с.