ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО РЕАЛІЗАЦІЇ ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ГАЛУЗІ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.4.13

Ключові слова:

професійно-педагогічне становлення, педагог, початкова ланка освіти, розвиток освіти, технологічна освіта, освітній процес

Анотація

У статті автори розглянули підготовку нової генерації висококваліфікованих кадрів з інноваційним типом мислення, широким світоглядом, є стратегічним орієнтиром модернізації національної системи освіти, що є одним з першочергових завдань вищої освіти в контексті сучасних політико-економічних реалій. Спрямованість світогляду, його орієнтація на майбутню професійну діяльність, його глибина та стійкість забезпечать якість професійного й особистісного зростання молоді. У Концепції Нової української школи наголошено на суб’єктності учіння, необхідності оволодіння школярами способами освітньої діяльності, набутті досвіду взаємодії з іншими людьми. Проаналізовано освітні орієнтації нового Державного стандарту початкової освіти на здобуття учнями компетентностей, а не лише знань. У цьому контексті особливої уваги заслуговує модернізація трудової підготовки молодших школярів та актуалізація досвіду організації їхньої продуктивної праці. Визначено актуальність реформування системи освіти, умотивувавши, зокрема, нагальність переосмислення вимог до організації освітнього процесу в початковій школі згідно нових соціально-економічних й політичних відносини в Україні. У професійній діяльності вчитель має неодмінно дотримуватися творчого підходу, оскільки в країні трансформувалось уявлення щодо ролі творчого вчителя в організації освітнього процесу. Досліджено ефективність створених педагогічних умов формування ініціативних, усебічно освічених фахівців з творчим підходом та бажанням наповнити освітній процес нового змісту та форм організації продуктивної праці молодших школярів. Оскільки сучасні тенденції розвитку національної системи освіти потребують теоретичного обґрунтування й практичного оновлення змісту та методики фахової підготовки вчителя, який працює з дітьми. Здобуваючи освіту в педагогічних ЗВО, майбутні вчителі початкових класів повинні бути підготовленими до реалізації продуктивно-трудової діяльності молодших школярів, опановуючи сучасні ефективні підходи, інноваційні методи, методики та технології навчання.

Посилання

Бєлова Ю. Ю. Формування національних цінностей у студентів – майбутніх вчителів трудового навчання в процесі художньо-трудової діяльності : автореф. дис. ... кандидата педагогічних наук 13.00.02. Київ. 2004. 20 с.

Бордюгова Т. Г. Моральна цінність праці: філософсько-культурологічний аналіз : автореф. дис. ... кандидата педагогічних наук 09.00.04. Харків, 2008. 20 с.

Вишневський О. Український виховний ідеал і національний характер (витоки, деформації і сучасні виклики). Дрогобич, 2010. 160 с.

Державний стандарт початкової освіти. Учитель початкової школи. 2018. № 4 (вкладка). С. 1–16.

Захарченко Р. О. Виховання в школярів національної самосвідомості. Трудова підготовка в закладах освіти. № 2. 1996. С. 24–27.

Курач М. С. Розвиток творчих здібностей студентів у процесі художньо-проектної діяльності. Наука і освіта. 2014. № 7. С. 111–115.

Мельник Г. М. Формування базових професійних якостей в учнів профільних класів на заняттях з народних художніх ремесел : автореф. дис. ... кандидата педагогічних наук. 13.00.02. Київ, 2004. 19 с.

Муляр В. І. Самореалізація особистості як соціальна проблема (філософсько-культурологічний аналіз) : монографія. Житомир, 1997. 214 с.

Типові освітні програми для закладів загальної середньої освіти : 1–2 та 3–4 класи. Київ : Видавництво «Світоч», 2019. 336 с.

Тименко В. П. Практичний інтелект учнівської молоді: діагностика обдарованості : монографія. Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2018. 117 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-23

Як цитувати

ДОРОЖ, І., & КОВАЛЬЧУК, А. (2022). ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО РЕАЛІЗАЦІЇ ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ГАЛУЗІ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ. Acta Paedagogica Volynienses, (4), 82–88. https://doi.org/10.32782/apv/2022.4.13

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА