ВІЙСЬКОВО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/apv/2022.5.7Ключові слова:
військово-патріотичне виховання, старшокласники, заклади загальної середньої освіти, патріотизм, освітній процесАнотація
У статті виявлено основні завдання та знайдено шляхи їх реалізації з військово-патріотичного виховання старшокласників в закладах загальної середньої освіти. Проведено дослідження наукової літератури стосовно питання військово-патріотичного виховання старшокласників. Визначено, що військово-патріотичне виховання орієнтоване на формування глибокої патріотичної свідомості, на ідеї служіння Вітчизні, поваги до своєї країни, збереження і примноження славних патріотичних традицій. Встановлено, що нині цей напрям роботи у закладах загальної середньої освіти найактуальніший, оскільки різко впав престиж до військової служби. Конкретизовано мету роботи закладів загальної середньої освіти з військово-патріотичного виховання а саме: довести до старшокласників розуміння величі, духовної краси, героїзму, шляхетності, відданості високим ідеалам і на цій основі утвердити почуття самоповаги та великої відповідальності за все, що вона робить зараз і що вона має зробити в майбутньому. Виявлелно, що для організації військово-патріотичної роботи в закладах загальної середньої освіти спочатку необхідно створити інформаційну базу, на основі якої буде будуватись вся подальша робота. Доведено, що велику роль в організації військово-патріотичної роботи має співпраця різними установами та музеями, оскільки саме вони є зберігачами та пропагандистами реліквій, що оповідають про важливі сторінки історії нашого народу. Встановлено, що зміст такої роботи дозволяє розкрити причини найважливіших історичних подій, проаналізувати грандіозні масштаби великих битв, творчі задуми наших гетьманів, змалювати образи героїв, їхні подвиги. Виявлено, що за допомогою засобів інформаційно-комунікаційних технологій та великій підготовчій роботі вчителя, використовуючи музику та кінокадри, художнє та світлове оформлення, інсценування, монтаж, пісні, використовуючи реліквії, документи, твори літератури та мистецтва, можна повною мірою показати наступність поколінь, героїчні подвиги минулого та сьогодення.
Посилання
Бех І. Д., Чорна К. І. Програма українського патріотичного виховання дітей та учнівської молоді. К., 2014. 29 с.
Дзюба В. В., Валенкевич Л. П. Система мотивації персоналу підприємства на прикладі ВАТ «Сумихімпром». Тези доповідей науковотехнічної конференції викладачів, співробітників, аспірантів і студентів факультету економіки та менеджменту, присвяченої дню науки в Україні, м. Суми 18–22 квітня 2011. № 1. С. 129–130.
Єрьоменко Е. А. Хортинг – національний вид спорту України: метод. посібник. К., 2014. С. 5.
Зубалій М. Д. Сутність і зміст поняття «Військове-патріотичне виховання». Освіта і управління. 2003. № 2. Т. 6. С. 110–116.
Івашковський В. В. Теоретико-методичні засади виховання старшокласників як суб’єктів громадянського суспільства: монографія. К., 2010. С. 138.
Сидорук Д. Г. Соціологія особистості: проблеми та шляхи їх вирішення : монографія. Хмельницький : Видавництво НАПВУ, 2000. 88 с.
Тимчик М. В. Патріотичне виховання старших підлітків у процесі фізкультурномасової роботи : дис. канд. пед. наук : 13.00.07 / М. В. Тимчик. К., 2013. С. 9.
Шинкаренко В. В. Історичні аспекти патріотичного виховання в зарубіжних країнах. Гілея: науковий вісник : збірник наукових праць. Київ : «Видавництво «Гілея», 2017. Вип. 119 (4). С. 141–143.