МОДЕЛЮВАННЯ ПРОЦЕСУ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2023.2.2

Ключові слова:

заклад дошкільної освіти, дошкільна освіта, освітній процес, якість освіти, управління якістю освіти, освітній простір ЗДО

Анотація

У статті зосереджено увагу на актуальних аспектах якості дошкільної освіти та управління нею. Автором пропонується відносно новий етап розвитку дошкільної освіти на основі стандарту нового покоління, реалізація та впровадження якого неможливі без процесу управління якістю освіти дошкільного закладу на основі моделювання даного процесу. У статті здійснено аналіз основних тенденцій побудови моделі управління якістю освіти сучасного закладу дошкільної освіти. Моделювання процесу управління якістю дошкільної освіти розглядається як механізм розвитку дошкільної освіти, який стає фактом соціальної дійсності в суб’єкт-об’єктному просторі. Обґрунтовані основні структурні компоненти моделі управління якістю освіти, яка передбачає знання всіх суб’єктів управлінського процесу та методів взаємодії у колективі, спільну командну роботу; налагодження зв’язків у процесі управління освітньою діяльністю закладу дошкільної освіти. Поряд із виділеними етапами пропонується здійснити внутрішньо етапні кроки щодо покращення якості надання освітніх послуг, які включають діагностику якості виховно-освітнього простору, визначення запитів батьків, дітей, педагогів та спеціалістів та визначення шляхів удосконалення освітнього процесу. Результатом аналізу наукових джерел встановлено, що якість дошкільної освіти є системним поняттям, яке охоплює усі аспекти діяльності закладу дошкільної освіти та пов’язані з ним оцінка стану здоров’я учнів, їх інтелектуального, морального та естетичного розвитку. У статті зазначається, що моделювання управління якістю дошкільної освіти потребує особливих підходів, нестандартних рішень, які в повному обсязі повинні враховувати особливості освітнього середовища, запити й потреби батьків та інших соціальних партнерів, що дозволяють успішно управляти процесом якості освіти у ЗДО. Охарактеризовано необхідні умови управління якістю освіти в закладах дошкільної освіти, визначено основні компоненти моделі управління якістю освіти. Лише висока якість дошкільної освіти зможе задовольнити сучасні запити батьків та суспільства.

Посилання

Даниленко Л. І. Менеджмент керівників закладів дошкільної і початкової освіти. К. : СПД-ФО К.С.Парашин, 2009. 112 с.

Зайченко О. І. Управління дошкільним навчальним закладом у сучасних умовах. Нова педагогічна думка: наук. журнал. Рівне, 2010 № 1. C. 55–57

Енциклопедія освіти / гол ред. В. Г. Кремень. К. : Юрінком Інтер, 2008. 1040 с.

Кузнецова Т. М. Якість дошкільної освіти в Україні: її досягнення та проблеми. Матеріали міжнародного форуму управлінської діяльності.

Кравченко Г. Ю. Якість освіти в навчальному закладі. Харків : Вид.-во «Ранок», 2013. 176 с.

Крутій К. Л. Моніторинг як сучасний засіб управління якістю освіти в дошкільному навчальному закладі : монографія. Запоріжжя : ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2006. 172 с

Павлютенков Є. М. Моделювання педагогічних процесів. Управління школою. 2007. № 10. С. 2–19.

Рябова 3. В. Моніторинг і контроль в системах освіти. Дошкільне виховання. 2005. № 9. С. 11.

Фроленкова Н. О. Якість дошкільної освіти в Україні: феномен поняття. Молодий вчений. 2015. № 2 (17). C. 116–118.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-14

Як цитувати

ТОМАШЕВСЬКА, І. (2023). МОДЕЛЮВАННЯ ПРОЦЕСУ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. Acta Paedagogica Volynienses, (2), 10–14. https://doi.org/10.32782/apv/2023.2.2

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 ДОШКІЛЬНА ОСВІТА

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають