ФОРМУВАННЯ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ: ПРОБЛЕМИ ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2023.6.3

Ключові слова:

міжкультурна компетентність, інноваційні методи навчання та викладання, метафорична ділова гра, освітній простір ЗВО, здобувачі освіти

Анотація

Статтю присвячено розгляду можливостей і перспектив застосування інноваційних методів навчання у процесі формування міжкультурної компетентності. Для досягнення мети в процесі наукового пошуку було схарактеризовано значення та місце міжкультурної компетентності в загальній системі компетентностей майбутніх фахівців та розкрито властивості міжкультурної компетентності. Головним завданням нових освітніх стандартів є формування під час навчання сукупності компетентностей, які дадуть змогу майбутньому фахівцеві ефективно здійснювати професійну діяльність в умовах глобалізації та інтеграції, розширення полікультурного середовища. У статті схарактеризовано роль і значення міжкультурної компетентності в підготовці та становленні майбутніх фахівців в контексті глобалізації сучасного суспільного простору. Необхідність нестандартної системи підготовки фахівців стала стимулом для широкого застосування ділових ігор з метою формування міжкультурної компетентності. В статті охарактеризовано особливості формування міжкультурної компетентності здобувачів освіти в умовах освітнього простору ЗВО із використанням інноваційних методів навчання. Використання ділових ігор у процесі професійної підготовки є одним із найактуальніших напрямів підвищення ефективності освітньої діяльності за будь-яким напрямом. Найпродуктивнішими в результаті апробації були визнані ділові метафоричні ігри, у процесі реалізації яких у здобувачів освіти формується новий погляд на здійснення професійної діяльності в полікультурному середовищі. Основне завдання метафоричної гри – знайти новий спосіб вирішення ситуації у процесі міжкультурної комунікації. Унікальність цього методу полягає в тому, що для вирішення в діловій ситуації береться метафора. За результатами аналізу у статті схарактеризовано особливості метафоричної гри, її можливості та переваги у формуванні міжкультурної компетентності у майбутніх фахівців в освітньому просторі ЗВО.

Посилання

Зеліковська О. (2018) Формування міжкультурної компетентності студентів ІТ-спеціальностей: сучасний вимір. Методичні засади професійного навчання майбутніх фахівців. 2018. С. 129–135.

Леонтьєва І. В. (2022) Метафорична ділова гра у професійній підготовці фахівців сфери корпоративної освіти. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : Педагогіка. Соціальна робота. Випуск 2(51). С. 77–81

Рекомендації Європейського Парламенту та Ради (ЄС) «Про основні компетенції для навчання протягом усього життя». URL: http://surl.li/puzs

Сисоєва С. О. (2011) Інтерактивні технології навчання дорослих : навчально-методичний посібник. Ін-т педагогічної освіти і освіти дорослих. Київ : ВД «ЕКМО», 2011. 324 с.

Сніца Т. (2014) Міжкультурна комунікація як суспільний феномен. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. 2014. Випуск ІІІ. С. 146–153.

Giorgdze M. (2017) Interactive teaching methods: challenges and perspectives. International E-Journal of Advances in Education. Vol. III, Issue 9. Р. 544–548.

Hall E. (1973 )The Silent Language. NY : Garden City.

Lаkoff J., Johnson М. (2001) Metaphors we Live bу. University of Chicago Press.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-30

Як цитувати

ТОМАШЕВСЬКА, І. (2023). ФОРМУВАННЯ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ: ПРОБЛЕМИ ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ. Acta Paedagogica Volynienses, (6), 19–23. https://doi.org/10.32782/apv/2023.6.3

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 ДОШКІЛЬНА ОСВІТА

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають