ОСОБЛИВОСТІ ПРОЄКТНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ В ДОШКІЛЬНІЙ ОСВІТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.3.2

Ключові слова:

дошкільна освіта, менеджмент, проєктний менеджмент, управління проєктами, інноваційний розвиток, освітні проєкти.

Анотація

У статті розкривається сутність проєктного менеджменту, як провідної наукової ідеї, що забезпечує функціонування та успішний розвиток закладу дошкільної освіти, описано основні характеристики проектного менеджменту, визначено особливості педагогічної діяльності в умовах проєктного управління. Обґрунтовано актуальність інноваційного розвитку та модернізації закладу дошкільної освіти в умовах сьогодення та визначено потребу впровадження проєктного менеджменту в освітньому просторі ЗДО. У статті визначена актуальність та необхідність використання технології проєктного менеджменту в управлінні розвитком закладом дошкільної освіти. Розкрито сутність та структура проєктного менеджменту. що забезпечує сталий розвиток закладу освіти У статті проаналізовано основні проблеми дошкільної освіти та перспективи їх вирішення, через впровадження проєктного менеджменту. У дослідженні розглянуто можливі шляхи перетворення закладу дошкільної освіти як системи, що саморозвивається, в нову формацію, яка забезпечує відкритість, мобільність та відповідність освітніх послуг вимогам сьогодення. Охарактеризовано необхідні умови проєктної діяльності в закладах дошкільної освіти , що до реалізації системи управління проєктами слід підходити як до окремого проєкту. Проєктне управління розглядається як провідний спосіб реформування та оптимізації діяльності ЗДО, що дозволяє раціонально використовувати ресурси, залучати партнерські зв’язки та взаємодію з різними рівнями освіти, підвищувати якість дошкільної освіти. У статті схарактеризовано основні компоненти, визначено цілі впровадження проєктного менеджменту в освітньому просторі ЗДО. Визначено базові принципи впровадження прєктного менеджменту в освітньо-розвивальному просторі закладу дошкільної освіти.

Посилання

Андросович К. Проектна діяльність у сучасному дошкільному навчальному закладі. Педагогічні інновації: ідеї, реалії, перспективи. Збірник наукових праць НАПНУ, Київ, 2014. Вип. 1. С. 23–30.

Довгань Л.Є. Управління проєктами : навчальний посібник. Київ. КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2017. 420 с.

Кузьмінська Ю. М., Данченко О. Б. Креативні технології управління освітніми проектами. Innovative technologies in science and education. European experience. Vienna, 2017. Vol. 1. Р. 102–107

Лук’янова Л. Технологія організації проектної діяльності. Імідж сучасного педагога. 2009. № 10. С. 16–21.

Придатко, О. В. Освітні проекти та програми як об’єкт проектного менеджменту. Управління розвитком складних систем. Збірник наукових праць КНУБА. Вип. 24. 2015. С. 42–48.

Рябова З. В., Кравченко Г.Ю. Метод проектів у розвитку якості початкової освіти: посібник для вчителя. Харків. Ранок, 2013. 145 с.

Сутність проєктного підходу до управління організацією. URL: http://pidruchniki.com/19610401/ menedzhment/upravlinnya_proektami

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-09

Як цитувати

ТОМАШЕВСЬКА, І. (2022). ОСОБЛИВОСТІ ПРОЄКТНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ В ДОШКІЛЬНІЙ ОСВІТІ. Acta Paedagogica Volynienses, (3), 9–14. https://doi.org/10.32782/apv/2022.3.2

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 ДОШКІЛЬНА ПЕДАГОГІКА

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають