ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНА ПОЗИЦІЯ ЯК СКЛАДНИК ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/apv/2021.2.5Ключові слова:
позиція, професійно-педагогічна позиція, професійна підготовкаАнотація
В статті розкрито сутність професійно-педагогічної позиції та її значення в реалізації завдань професійної підготовки майбутніх учителів. Обґрунтовані складові педагогічної позиції: мотиви, установки, відношення до педагогічної діяльності. Визначено джерела та механізми формування професійної позиції. Обґрунтовано, що саме позиція педагога є тією інтегральною характеристикою, через яку можливо аналізу- вати одночасно як особливості особистості педагога, так і його діяльність. Розкрито основний компонент, що вказує на особливості становлення професійної позиції – система уявлень про професію і позитивне ставлення до неї.
Посилання
Rogers С. Freedom to learn for the 80's. Columbus–Toronto–London–Sydney: Ch. E. Merrill Publ. Company, A Bell & Howell Company, 1983. 312 p
Styles of explanation in social psychology. European Journal of social psychology. Albany, 1989. Vol. 19. № 2. P. 345–368.
Божович, Л.И. Проблемы формирования личности. Москва : Издательство «Институт практической психологии»; Воронеж : НПО «МОДЕК», 1995. 352 с
Галузяк В.М. Суб’єктність як професійно важлива якість педагога. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені М. Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія, 2006. Вип. 18. Вінниця
Кузьмина Н.В. Методы исследования педагогической деятельности. Ленинград : Изд-во ЛГУ, 1970. 114 с.
Літовка, О.П. (2016). Формування професійної позиції майбутнього вчителя в процесі фахової підготовки у педагогічному коледжі (дис. … канд. пед. наук: 13.00.04). Старобільськ
Максимова Т.В. Смысл жизни и индивидуальный стиль педагогической деятельности. Мир психологии. 2001. № 2. С. 114–117.
Маркова, А.К. Психология профессионализма. Москва: Академия, 1996. 278 с.
Мясищев В.Н. Психология отношений; под. ред. А.А. Бодалева. Москва, Воронеж, 2003. 400 с.
Педагогічний словник / За ред. М.Д. Ярмаченка. К.: Пед. думка, 2001. 516с.
Психология. Словарь / [Под общ. ред. А.В. Петровского, М.Г. Ярошевского]. 2-е изд., испр. и доп. Москва : Политиздат, 1990. 494 с.
Сластенин, В.А., Подымова. Л.С. Инновационная деятельность. Москва, 1997. 260 с.
Слободчиков В.И., Исаева Н.А. Психологические условия введения студентов в профессию педагога. Вопросы психологии № 4, 1996 с. 72
Тимченко О.В. Науково-методична робота як засіб професійної позиції вчителя. Харків : Видавнича група «Основа», 2010. 127 с.
Философский энциклопедический словарь. / Ред. кол. С.С. Аверцев и др. 2 изд. Москва: Сов. Энциклопедия, 1989. С. 815.
Щуркова Н.Е. Практикум по педагогической технологии. Москва : Педагогическое общество России, 2001. 250 с.
Чернявская А. П. Партнерская позиция педагога как основа организации субъект-субъектного взаимодействия в школе. URL: http://vestnik.yspu.org/releases/pedagoka_i_psichologiy/36_1/.
Фісун О.В. Особливості фасилітуючої позиції вчителя. Нові підходи до післядипломної педагогічної освіти. Імідж сучасного педагога: науково-практичний освітньопопулярний часопис. 2010. № 1. С. 14–16.