ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ КОЛОРИСТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ДИЗАЙНУ
DOI:
https://doi.org/10.32782/apv/2023.6.8Ключові слова:
кольорознавство, колір, педагогічні умови, компетентність, колористична компетентністьАнотація
У статті розглянуто педагогічні умови формування колористичної компетентності у майбутніх здобувачів освіти, яка є складовою фахових компетентностей, прописаних в освітній програмі спеціальності 022 Дизайн. Доведено, що формування колористичної компетентності можливе за умови наявності цілісної системи навчально-виховного процесу, яка функціонує в певних педагогічних умовах. У контексті проведеного дослідження педагогічні умови розглядаються як сукупність заходів навчально-виховного процесу, які забезпечують здобувачам вищої освіти необхідний рівень сформованості колористичної компетентності та сприяють підвищенню ефективності цього процесу. Наголошено, що процес формування колористичної компетентності можливий за наступних умов: поєднання теорії та практики; використання в навчальному процесі сучасних інноваційних технологій та Інтернет-ресурсів; наявності цілісної методичної системи та наукової бази; залучення до викладацької діяльності професіоналів-практиків. Означені умови, які ґрунтуються на визначених теоретико-методологічних підходах і націлені на формування творчого потенціалу здобувачів освіти, скоординовані з навчальною робочою програмою з кольорознавства, у якій теорія і практика є цілісною, взаємопов’язаною системою й передбачає реалізацію низки завдань, серед яких розуміння основних законів кольору, знайомство з теорією колірного зору, символікою кольору та його впливом на емоції людини. Зазначено, що колір є соціокультурним феноменом, конотації якого є об’єктом досліджень науковців різних галузей. Сприйняття кольору є складним процесом із урахуванням фізичних, психофізіологічних закономірностей рецепторної діяльності людини. Розроблено та апробовано низку завдань у рамках навчальної програми з кольорознавства, оскільки найбільш результативним у набутті умінь і навичок з колористики є практичне навчання.
Посилання
Бражнич О. Г. Педагогічні умови диференційованого навчання учнів загальноосвітньої школи : дис. канд. пед. наук. Кривий Ріг, 2001. 238 с.
Вдовичин Т. Я. Обгрунтування організаційно-педагогічних умов для забезпечення навчального процесу майбутніх фахівців у педагогічному університеті. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. 2013. Вип. 34. С. 225–230.
Даниленко В. Дизайн України у світовому контексті художньо-проектної культури : монограф. Харків : ХДАДМ, Колорит, 2005. 244 с.
Зубко А. М. Організаційно-педагогічні умови удосконалення навчального процесу в системі підвищення кваліфікації педагогічних кадрів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. – 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти». Київ, 2002. 22 с.
Манько В. М. Дидактичні умови формування у студентів професійно-пізнавального інтересу до спеціальних дисциплін. Соціалізація особистості: зб. наук. пр. Національного педагогічного університету ім. М. Драгоманова. К. : Логос, 2000. Вип.2. С. 153–161.
Підготовка майбутнього вчителя до впровадження педагогічних технологій: Навч. посіб. К. : В-во А.С.К., 2003. 240 с.
Хриков Є.М. Педагогічні умови в структурі наукового знання. Шлях освіти. 2011. № 2. С. 6–15.