ДОЗВІЛЛЄВА ДІЯЛЬНІСТЬ – ВАЖЛИВИЙ ЧИННИК ФОРМУВАННЯ ГУМАНІСТИЧНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2021.4.8

Ключові слова:

гуманістично спрямоване спілкування, молодший школяр, педагог, середовище, дозвіллєва діяльність

Анотація

Стаття присвячена питанню гуманізації спілкування у процесі дозвіллєвої діяльності. Здійснено теоретичне уза- гальнення змістової сутності понять «дозвілля», «дозвіллєва діяльність», «гуманістично спрямоване спілкування». Актуальність і неналежна розробленість проблеми, її значення для вдосконалення навчально-виховного процесу нової української школи та задоволення вимог сучасного суспільства зумовили вивчення теоретичних і практичних аспектів проблеми формування гуманістичної спрямованості як важливого чинника дозвіллєвої діяльності, стану цієї проблеми у шкільній практиці. Охарактеризовано поняття «середовище». Це педагогічний простір, де найбільш рельєфно й опти- мально реалізуються можливості гуманістично спрямованого спілкування школярів із допомогою коректного педаго- гічного керівництва на засадах взаємодії та співробітництва. Середовище дозвіллєвої діяльності має ґрунтуватися на принципах природовідповідності, індивідуальності, духовності, ураховувати регіональний аспект. Акцентовано на забезпеченні суб’єктно – суб’єктивних стосунків у процесі дозвіллєвої діяльності. Визначено домінантні принципи організації дозвіллєвої діяльності, спрямованої на забезпечення гуманно спря- мованого спілкування учнів. Зроблені висновки. Накреслені перспективи подальших досліджень.

Посилання

Денисенко А. Генеза тематичного тезаурусу феномену дозвілля. Науковий вісник кримського гуманітарного університету. Ялта, 2013. С. 51–62.

Цюлюпа С. Педагогічні умови формування культури вільного часу студентів : дис. … канд. пед. наук: 13.00.06. Київ, 2004. 209 с.

Ясвин В. Образовательная среда: от моделирования к проектироваанию. Москва : Смысл, 2001. 366 с.

Рубцов В. Коммуникативно-ориентированные образовательные среды. Психология проектирования. Москва, 1996. С. 66–85.

Кіліченко О. Підготовка майбутнього вчителя до педагогічної взаємодії з учнями молодшого шкільного віку : автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. Київ, 1997. 24 с.

Мельник І., Семенюк М. Організаційно-керівна діяльність вчителя початкових класів. Луцьк, 2008. 141 с.

Козлюк О. Педагогічні умови формування гуманістичної спрямованості спілкування старших дошкільників : автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.08. Одеса, 2008. 21 с.

Сухомлинський В. Серце віддаю дітям. Київ, 1987. 543 с.

Головешкіна Т. Сучасні форми організації дозвілля в позаурочний час: інформаційні матеріали. 2014.

Крупський Я., Михалевич В. Тлумачний словник з інформаційно-педагогічних технологій. Вінниця : ВНТУ, 2010. С. 65.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-26

Як цитувати

ГОНЧАРУК, О. (2021). ДОЗВІЛЛЄВА ДІЯЛЬНІСТЬ – ВАЖЛИВИЙ ЧИННИК ФОРМУВАННЯ ГУМАНІСТИЧНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ. Acta Paedagogica Volynienses, (4), 45–49. https://doi.org/10.32782/apv/2021.4.8

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА