ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ДОЗВІЛЛЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
DOI:
https://doi.org/10.32782/apv/2021.2.9Ключові слова:
педагогічна умова, дозвіллєва діяльність, готовність до організації дозвілля дітей, педагогіч- ні умови формування готовності майбутнього вчителя початкової школи до організації дозвіллєвої діяльності молодших школярівАнотація
Готовність до організації й творчої реалізації дозвіллєвої діяльності молодших школярів є однією зі складових професійної компетентності майбутнього вчителя початкової школи. А відтак проблема пошуку шляхів опти- мізації професійної підготовки майбутнього вчителя в контексті організації дитячого дозвілля є надзвичай- но актуальною. Метою статті є визначення педагогічних умов формування готовності майбутнього вчителя початкової школи до організації дозвіллєвої діяльності молодших школярів. У статті розкрито зміст поняття «педагогічна умова» й охарактеризовано такі педагогічні умови форму- вання готовності майбутнього вчителя до організації дитячого дозвілля, як: цілеспрямована позитивна моти- вація студентів в інноваційному середовищі закладу вищої освіти до оволодіння компетентностями організації дозвіллєвої діяльності молодших школярів; оновлення (модернізація) змісту професійної підготовки студентів до організації дозвілля учнів початкової школи; застосування інтерактивних та інтегрованих художньо-педаго- гічних технологій, спрямованих на формування готовності студентів до організації дозвілля молодших школярів; інтеграція управління та самоуправління суб’єктів системи професійної підготовки майбутніх учителів почат- кової школи до організації дозвіллєвої діяльності учнів. У статті наголошено, що названі педагогічні умови є взаємозалежними й взаємодоповнюючими одна одну й лише їх поєднання забезпечить результативність професійної підготовки майбутнього вчителя, його профе- сіоналізм і майстерність. Подальшого дослідження потребує розробка механізму реалізації визначених педагогічних умов формуван- ня готовності майбутніх учителів початкової школи до організації дозвіллєвої діяльності молодших школярів та його змістово-процесуального наповнення.
Посилання
Кадченко Л.П. Формирование готовности студентов педвуза к профессиональной деятельности средствами иностранного языка: автореф. дисс. … канд. пед. наук: спец. 13.00.04 – теория и методика профессионального образования. Харьков, 1992. 20 с.
Дзюба-Шпурик О. «Формування готовності майбутніх учителів початкової школи до ознайомлення учнів з інформаційно-комунікаційними технологіями: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.08. Полтава, 2016. 290 c.
Кондрашова Л.В. Концепція «Взаємодії моральних і психологічних якостей у змісті педагогічного професіоналізму». Професійне становлення майбутнього вчителя: монографічний огляд. Кривий Ріг, 2006. 34 с.
Комар О.А. Підготовка майбутніх учителів початкової школи до застосування інтерактивних технологій: теоретико-методичні аспекти: монографія. Умань : Софія, 2008. 332 с.
Гончаренко С.У. Український педагогічний словник. Київ : Либідь, 1997. 376 с.
Бабанский Ю.К. Как оптимизировать процесс обучение. Москва : Знание, 1982. 48 с.
Савченко О.Я. Дидактика початкової школи: підручник для студентів пед. ф-тів. Київ : Грамота, 2012. 504 с.