САМОСТІЙНА РОБОТА У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ ДО ВИКЛАДАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ ТА ІСТОРИЧНОЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.4.9

Ключові слова:

самостійна робота, професійна підготовка, майбутні учителі початкової школи, громадянська та історична освітня галузь

Анотація

У статті розкривається потенціал завдань самостійної роботи для узагальнення та систематизації знань студентів із освітнього компонента «Методика навчання громадянської та історичної освітньої галузі». Актуальність проблеми обумовлена упровадженням змішаного навчання, відповідно до якого значна частина навчального матеріалу відводиться на самостійне опрацювання. Тому завдання самостійної роботи мають бути сплановані, чітко сформульовані, зрозумілі для виконання студентами. Мета статті полягає в обґрунтуванні змісту самостійної роботи студентів у процесі вивчення курсу «Методика навчання громадянської та історичної освітньої галузі». Досягненню мети спряло розв’язання низки завдань: 1) уточнити сутність поняття «самостійна робота студентів»; 2) виявити потенціал самостійної роботи для узагальнення та систематизації знань студентів з освітнього компонента «Методика навчання громадянської та історичної освітньої галузі». Відзначено, що самостійна робота є логічним продовженням аудиторних занять й організовується паралельно з ними; допомагає майбутнім фахівцям успішно навчатися, розвивати ініціативу, сприяє фізичному, розумовому, естетичному вихованню, задовольняє їхні освітні запити та спрямовує їхню активність на творчу корисну діяльність. Самостійну роботу визначено як одну з форм навчання з певного освітнього компонента, яка організовується викладачем в позааудиторний час з використанням різних засобів (підручники, посібники, Інтернет-мережі, платформи) та спрямована на узагальнення, систематизацію й виявлення рівнів знань студентів з цього освітнього компонента; виховання самостійності, самоорганізованості, самоконтролю, самопрезентації та інших їхні особистісних якостей. Поглибленню знань програмового матеріалу з методики навчання громадянської та історичної освітньої галузі сприяє використання різних видів завдань самостійної роботи. Запропоновано тематику завдань для самостійної роботи студентів з вказаного освітнього компонента.

Посилання

Гуменюк І. Самостійна робота студентів з вивчення української мови за професійним спрямуванням: системно-синергетичні аспекти. NewInception, 2022 (3–4(5–6). С. 52–61. https://doi.org/10.5281/zenodo.5972371

Положення про організацію навчального процесу на першому (бакалаврському) та другому (магістерському) рівнях у Волинському національному університеті імені Лесі Українки: https://ed.vnu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/11/28Polozhennya_pro_org_anizatsiyu_navch._pr_otsesu_u_VNU_%D1%80%D0%B5%D0%B4.pdf

Ситнік Т. Організація самостійної роботи студентівв умовах карантинних обмежень. Молодь і ринок. № 2(188), 2021. С. 43–48 : http://mir.dspu.edu.ua/issue/view/13965/7475

Смалько О. Позааудиторна виховна робота як чинник професійноособистісного становлення майбутніх фахівців. Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Педагогічні науки. 2014. № 8. С. 76–80.

Хміль О. В., Каськова Л. Ф., Хміль Д. О., Колот Е. Г., Бережна О. Е. Солошенко Ю. І. Методи організації самостійної роботи в сучасному навчанні студентів. Іноваційні технології в організації самостійноїроботи студентів медичних освітніх закладів : матеріали навч.-наук. конф. з міжнар. участю. м. Полтава, 23 березня 2017 р. С. 176–177.

Шаваров С. В. Поняття самостійної роботи та її ознаки. https://www.sportpedagogy.org.ua/html/journal/2008-02/08ssvaia.pdf

Ярославцева К. В. Самостійна робота студента в процесі вивчення іноземної мови. Науковий вісник Ужгородсього національного університету. 2020. Вип. 30. С. 193–198. URL: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/lib/461/1.pdf

Яструб О. О. Методики навчання громадянської та історичної освітньої галузі : силабус навчальної дисципліни для студентів спеціальності 013 «Початкова освіта». Луцьк. 2021. 17 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-23

Як цитувати

АНТОНЮК, В., & ЯСТРУБ, О. (2022). САМОСТІЙНА РОБОТА У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ ДО ВИКЛАДАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ ТА ІСТОРИЧНОЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ. Acta Paedagogica Volynienses, (4), 54–60. https://doi.org/10.32782/apv/2022.4.9

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА